حملات هوایی در شمال سوریه بیش از 40 کشته برجا گذاشت

فعالان در سوریه می گویند: در نتیجه حملات هوایی نیرو های وابسته به رژیم بشار الاسد، حد اقل چهل و سه تن در شهر های ادلیب و حلب کشته شده اند.

گفته می شود که این حملات شام چهارشنبه و صبح روز پنجشنبه رخ داده است.

در آستانه سفر نماینده خاص اتحادیه عرب و سازمان ملل متحد برای سوریه، وزارت داخله این کشور در شهر دمشق هم شاهد یک انفجار نیرومند بود که تلفاتی به همراه داشته است.

در مورد اینکه، انفجار روز پنجشنبه در دمشق یک حمله انتحاری بوده و یا انفجار بمب، گزارش های ضد و نقیض پخش شده است.

شهر های دمشق، حلب و ادلیب در حالی شاهد حوادث خونین بوده اند که قرار است لخضر ابراهیمی نماینده خاص سازمان ملل و اتحادیه عرب امروز وارد سوریه شود.

خالد المصری سخنگوی سازمان ملل متحد در دمشق گفته که آقای ابراهیمی پیش از چاشت جمعه، برای تلاش ها جهت رسیدن به توافق صلح پیش از عید قربان، وارد این کشور خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه هم گفته است که لخضر ابراهیمی به روز شنبه با ولید معلم وزیر خارجه آنکشور دیدار خواهد کرد.

ابراهیمی پیش از سفرش به دمشق، خواهان آتش بس چهار روزه از آغاز عرفه تا روز سوم عید قربان شده بود.

او به روز پنجشنبه به خبرنگاران در عمان پایتخت اردن، در مورد رسیدن به توافق صلح در سوریه چنین گفت:
« دعوت برای آتش بس اگر موفق شود، ما می توانیم تا به پیمان واقعی دست یابیم، تمام آتشباری ها ختم شوند و سر انجام مردم سوریه به یک پروسه سیاسی دست یابند که بتوانند مشکل خود را حل کنند و هم زمینه برای بازسازی سوریه طوری مساعد شود که مردم خوابش را می بینند. »

با ادامه تلاش ها برای برقراری آتش بس در سوریه، گروهی موسوم به اواز که متشکل از فعالان است، به روز پنجشنبه گفت که در جریان بحران نزده ماهه سوریه، در حدود بیست و هشت هزار تن توسط افراد رژیم بشار الاسد ناپدید شده اند.

در ژنیف، ناوی پیلی کمشنر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته که بحران سوریه در حال مبدل شدن به قتل عام مشابه بوسنیا است. او همچنان از قدرت های بزرگ جهان خواست تا برای پایان دادن به خونریزی ها در سوریه متحد شوند.