هیلاری کلنتن خواهان تغییرات در رهبری مخالفین حکومت سوریه شد

هیلاری کلنتن وزیر خارجهء امریکا

وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا خواستار تغییرات در رهبری مخالفین حکومت سوریه شده است.

وزیر امور خارجهء امریکا می گوید، ایالات متحده تغییراتی را در رهبری مخالفین سوریه انتظار دارد.

هیلاری کلنتن گفت: وقت آن فرا رسیده تا فراتر از شورای ملی سوریه که رهبران تبعیدی در راس آن قرار دارند حرکت کرد و نمایندگان آن عده از مردم سوریه را نیز شامل ساخت که در برابر رژیم بشارالاسد می جنگند و می میرند:

« باید واضح ساخت که شورای ملی سوریه دیگر به عنوان رهبر نمی تواند از مخالفین نماینده گی کند. آنها می توانند بخشی از اپوزیسیون بزرگ تر باشند. آنان شامل کسانی باشند که در داخل سوریه هستند و کسانی که خواست مشروع برای شنیدن دارند.»

خانم کلنتن اضافه کرد که عدهء از اعضای مخالفین سوریه در تبعید، بیش از 20 سال است که از این کشور خارج شده و در آنجا زنده گی نمی کنند.

وزیر خارجهء امریکا در سخنرانی روز چهارشنبه هنگام بازدید از کرویشیا گفت: رهبری مخالفین باید از همهء مردم سوریه نمایندگی کند تا نگرانی ها را در ارتباط به امکان بروز اختلافات فرقه یی بعد از برکناری اسد از قدرت، رفع کند:

« ما همچنان به مخالفین نیاز داریم تا برای جلوگیری از تلاش های افراطیون که می خواهند این انقلاب را بربایند باید شدیداً مقاومت کنند. گزارش های ناراحت کنندهء وجود دارند که تندروان داخل سوریه شده و تلاش دارند بر آنچه که یک انقلاب مشروع علیه یک رژیم سرکوبگر به شمار می رود، غلبه حاصل کنند تا از آن به مقاصد خودشان استفاده کنند.»

هیلاری کلنتن افزود که کنفرانس بین المللی هفتهء آینده در قطر یک فرصت برای توافق روی توسعهء ایتلاف ضد بشارالاسد خواهد بود:

« اجلاس به حمایت اتحادیه عرب در هفتهء آینده در دوحه یک گام مهم برای آینده خواهد بود. من به طور دوامدار با همتایانم از اتحادیهء اروپا و اتحادیهء عرب و بطور خاص با قطر میزبان جلسات هفتهء آیندهء، در تماس بودم. ما تعدادی از رهبران و سازمان ها را پیشنهاد کرده ایم که به باور ما باید در هر گونه ساختار رهبری آیندهء مخالفین شامل ساخته شوند.»

این اظهارات وزیر خارجهء ایالات متحده امریکا پس از ناکامی آتش بس که توسط اخضر ابراهیمی نمایندهء بین المللی برای سوریه به هدف توقف خشونت ها در آن کشور پیشنهاد شد، صورت می گیرد.

به گفتهء فعالان مخالف حکومت سوریه، در خشونت های این کشور تاکنون 35 هزار نفر کشته شده اند.