شورای کشورهای خلیج، ایتلاف مخالفان سوریه را به رسمیت شناخت

شورای همکاری کشورهای خلیج دیروز گفت، اعضای این شورا، ایتلاف ملی اپوزیسیون ضد حکومت سوریه را، به حیث نماینده قانونی مردم سوریه می شناسند.

عربستان سعودی، قطر، عمان، امارات متحده عرب کویت و بحرین اعضای شورای همکاری های خلیج می باشند و سرمنشی این شورا عبدالطیف الزیانی دیروز گفت، امیدوار است جامعه جهانی نیز ایتلاف ملی مخالفین رژیم سوریه را به رسمیت بشاسند.

الزیانی گفت، کشورهای عرب غنی از نفت، با ایتلاف ملی در سوریه کمک های همه جانبه خواهند کرد تا تمام مخالفین رژیم بشار ال اسد را زیر یک چتر جمع نمایند.

الزیانی این را هم بیان داشت که امیدوار است ایجاد ایتلاف ملی سوریه، نخستین قدم در راستای انتقال سیاسی در سوریه باشد.

کشورهای غربی منجمله امریکا، از ایجاد چنین یک ایتلاف بین مخالفین رژیم سوریه، استقبال نموده اند. وزارت خارجه امریکا گفته است، واشنگتن آماده همکاری با این ایتلاف است.

از سوی دیگر معاذ خطیب رهبر منتحب ایتلاف ملی مخالفین رژیم سوریه دیروز وارد قاهره شد و تلاش دارد، از طریق وزرای خارجه کشورهای خلیج، برای جلب حمایت جامعه جهانی و کشورهای منطقه، جهت به رسمیت شناختن این ایتلاف، کار کند.

در این حال روسیه از ایتلاف مخالف رژیم بشار ال اسد خواسته است، برای ختم جنگ جاری در سوریه، راه مذاکره را انتخاب نموده و از مداخلات خارجی در امور داخلی شان، جلوگیری نمایند.

روسیه و چین که دارنده گان حق ویتو در شورای امنیت ملل متحد اند، از حکومت سوریه حمایت نموده چندین بار جلو صدور قطعنامه ها علیه رژیم بشار ال اسد را، گرفته اند.