جت های سوریه ساحات تحت کنترول مخالفین این کشور را هدف قرار دادند

طیاره های جت رژیم بشار الاسد به روز شنبه ساحات تحت کنترول مخالفین رژیم را مورد حمله قرار دادند.

ناظرین حقوق بشر سوریه مربوط به مخالفین رژیم گفتند، طیارات مناطق کفر سوسه و داریا را در اطراف شهر دمشق بمباران کردند، اما مخالفین رژیم مناطق شمالشرق و جنوب غرب پایتخت را در اختیار دارند.

ناظرین می گویند: اردوی رژیم اسد تلاش دارد تا ساحات اطراف دمشق را از کنترول مخالفین بیرون کند.

به اساس گزارش ها، برخورد ها میان نیرو های حکومت سوریه و مخالفین از روز پنجشنبه به این طرف در ناحیه نزدیک به عقربه و بابیلا در حومه جنوب شرقی دمشق که به میدان هوایی بین المللی منتهی می گردد ادامه دارد و این امر باعث شده تا پرواز طیارات خط هوایی مصر و امارات به تعویق بیافتد.

تلویزیون دولتی سوریه به نقل از وزارت اطلاعات آن کشور گفت: میدان هوایی بین المللی باز و سرک منتهی به میدان مصوون است. اما مخالفین گفتند، زد و خورد ادامه دارد.

متخصصین امور انتر نتی، حکومت سوریه را به قطع کردن شبکه انترنتی متهم می نمایند، اما دمشق تروریست ها را مسوول این کار می داند.

گروپ های حقوق بشر هوشدار دادند که قطع انترنت و سایر وسایل مخابراتی مقدمه برای یک تهاجم وسیع توسط نیروهای حکومتی می باشد.

منابع امنیتی و دیپلومات ها می گویند، حکومت سوریه قصد دارد تا مرکز دمشق را با حومه نا آرام این شهرمسدود نماید.

شورشیان و فعالین حقوق بشر به روز شنبه گفتند، از آغاز خشونت ها به این طرف، در امور مخابراتی مشکلات بوجود آمده است.

ابو یازین یک فعال از مرکز شهر حمص می گوید: واحد های مخالفین برای همآهنگی با یک دیگر از تلیفون های ستلایت، رادیو و سکایپ «Skype» استفاده می نمایند.

یازین به آژانس خبری رویترز گفته است، خدمات انترنتی و تلیفون در سوریه وجود ندارد، اما فعالیت های ما را زیاد متاثر نساخته است.

فعالین حقوق بشر گزارش دادند که زد و خورد ها و حملات هوایی در ولایات حمص، دیر الزور، ادلب و حلب ادامه دارد و به تعداد 14 نفر از مخالفین رژیم در شهر خناسیر کشته شدند.

فعالین و ناظرین حقوق بشر می گویند: از آغاز خشونت های بیست ماهه به این طرف، حدود 40 هزار نفر در سوریه کشته شده اند.