برگشت تاریخی و موفق محمود عباس رییس اداره فلسطین

محمود عباس رییس اداره خودگردان فلسطین دیروز برگشت تاریخی و موفق به کرانه غربی داشت. این برگشت وی از نیویارک بعد از آن صورت گرفت که اسامبله ملل متحد به روز جمعه، بعد از یک رای گیری، موقف فلسطین را در این اسامبله ارتقا داده و آنکشور را مقام ناظر غیر عضو را داد.

اعضای اساملبه عمومی ملل متحد به تاریخ سی ام ماه نومبر یعنی جمعه گذشته، رای دادند تا فلسطین به حیث کشور ناظرغیر عضو شناخته شود. اسراییل در پاسخ به این اقدام، انتقال عواید مالیه به فلسطینی ها را متوقف ساخت.

محمود عباس دیروز حین برگشت به رام الله، خطاب به هزاران فلسطینی که به استقبال از وی جمع شده بودند گفت، بلی ما حال یک حکومت داریم.

« به تمام شما فلسطینی های شجاع مبارک باشد. شما به تنهایی توانسته اید به این پیروزی دست یابید. »

عباس وعده داد، توجه را به برقراری صلح بین فلسطینی ها معطوف میدارد که این مساله، اشاره بود به تضادهای موجود بین فتح و حماس.

قبل ازین بیانات عباس، کابینه اسراییل دیروز گفت، بیش از 100 میلیون دالر عواید مالیات و دیگر عوایدی را که اسراییل به نفع فلسطینی ها جمع کرده است، نگهمیدارد و آنرا به فلسطینی ها نمی پردازد.

وزیر مالیه اسراییل گفت، این پول، به شرکت های پرداخته خواهد شد که فلسطینی ها از آنها، قرض دارند.

کابینه اسراییل همچنان گفت، فیصله اخیر اسامبله عمومی ملل متحد، در مذاکرات آینده صلح با فلسطینی ها مد نظر گرفته نخواهد شد و فلسطینیان از موقف جدید خود، وارد مذاکره با اسراییل نخواهند شد.

بنیامین ناتانیاهو صدراعظم اسراییل در این جلسه کابینه، انتقادات وارده بر اسراییل در مورد متوقف نمودن احداث مساکن یهود نشین در مناطق فلسطینی را رد نموده چنین گفت.

« ما امروز در بیت المقدس اماکنی را اعمار می کنیم و این کار را در تمامی مناطقی ادامه خواهیم داد که شامل دایره منافع ستراتیژیک اسراییل اند. »

اسراییل به تاریخ سی ام نومبر یعنی جمعه گذشته اعلان کرد 3 هزار منزل رهایشی دیگر را در شرق بیت المقدس اعمار می کند، منطقه که آنرا فلسطینی ها می خواهند، بعد از ایجاد یک حکومت فلسطینی، پایتخت فلسطین باشد.