هیلاری کلنتن از اقدامات امنیتی وزارت اش دفاع کرد

وزیر امور خارجهء ایالات متحدهء امریکا دیروز در یک اجلاس استماعیهء کانگرس، از تعهدات امنیتی این وزارت دفاع کرد.

هیلاری کلنتن، به یک کمیتهء مجلس سنا امریکا گفت، وزارت خارجه بعد از حملهء مرگبار بر سفیر این کشور در شهر بنغازی لیبیا در سال گذشته، جهت بهبود امنیت در تمام مراکز دیپلوماتیک این کشور، گام های جسورانهء را برداشته است.

« این موضوع اهمیت دارد تا یاد آوری شود که همزمان با حمله در شهر بنغاری ما شاهد حملات خشونت بار بر سفارتخانه های امریکا در شهرهای قاهره، صنعا، تونس و خرطوم بودیم و همچنان اعتراضات در مقابل مراکز دیپلوماتیک ما در سایر نقاط جهان که هزاران دیپلومات های ما در آنجا مصروف خدمت اند، راه اندازی شد.
بنابر این من به طور فوری بررسی دو بارهء وضعیت امنیتی را در سراسر جهان و بخصوص نقاط که بیشتر در معرض خطر قرار داشت، هدایت دادم. ما از وزارت دفاع تقاضا کردیم که با تیم های ارزیابی کنندهء امنیتی ما یکجا شوند و صد ها نیرو بحری و محافظان امنیتی اضافی را بفرستند. من معاون وزارت خارجه را به جای که خطر بیشتر احساس می شد، نامزد کردم تا در صورت ضرورت به مرکز دیپلوماتیک توجه بیشتر صورت گیرد. »


وزیر خارجه ایالات متحده امریکا همچنان گفت، اداره ایف بی آی در تحقیقات در مورد حمله یازدهم سپتمبر در شهر بنغازی که در نتیجهء آن کریس ستیفان سفیر امریکا در لیبیا کشته شد، برخی از سر نخ های امیدوار کنندهء را دریافت.

خانم کلنتن، اتهام جمهوریخواهان را رد کرد که گویا حکومت در تلاش پنهان کاری جزییات این حمله بود.

« برای من این صرف مسالهء پالیسی نیست. این امر شخصی است من در کنار رییس جمهور بارک اوباما ایستاده بودم که نیروهای بحری تابوت های اجساد دیپلومات های امریکایی را که در شهر بتغازی کشته شده بودند، پیچانده در بیرق در پایگاه هوایی اندریوز پاین کردند. من مادران، پدران، خواهران، برادران، فرزندان، دختران و همسران آنها را در آغوش گرفتیم. »

هیلاری کلنتن، در اجلاس کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا همچنان گفت، به حیث وزیر خارجه امریکا مسوولیت اشتباه اقدام را به عهده می گیرم که در نتیجهء آن بر قونسلگری ایالات متحدهء امریکا در بنغازی حمله صورت گرفت.