قوای ترکیه اهداف نظامی سوریه را مورد حمله قرار داد

قوای ترکیه دیروز اهداف نظامی سوریه را مورد حمله قرار داد. این حملهء ترکیه در واکنش به اصابت هاوان از سوی سوریه در قلمرو این کشور انجام یافت.

این مطلب را خبرگزاری رسمی ترکیه بنام اناتولیا بیان کرده افزود، راکت هاوان از سوی سوریه در یک کیلومتری دور تر از یک قرارگاه نظامی در ولایت جنوبی ترکیه هاتای اصابت کرد.

روابط بین ترکیه و سوریه از آغاز سرکوب مخالفین توسط رژیم بشارالاسد در سوریه، از ماه مارچ سال 2011 میلادی به این سو، به تیره گی گرایید.

ایالات متحدهء امریکا، آلمان و هالند به خاطر کمک برای دفاع از سرحدات ترکیه، این کشور متحد عضو ناتو، دستگاه های سیستم دفاعی راکتی پاتریوت را به این کشور فرستاده و در نزدیکی سرحدات سوریه نصب کرد.

در این میان فعالان سوریه می گویند، چند روز بعد از اینکه شورشیان قسمت اعظم میدان هوایی شهر حلب در شمال سوریه را تصرف کردند، نیرو های دولتی و شورسیان در نزدیک میدان هوایی شهر در نبرد بودند.
ناظران همچنان گزارش دادند که بیشتر از 100 غیر نظامی ربوده شده اند که گمان می رود در ولایت ادلیب در شمال غرب سوریه، دچار اختطاف های فرقه یی شده باشند.

از سوی دیگر، رامی عبدالرحمن رییس گروه ناظران مستقر در لندن می گوید: یک گروه 70 نفری مسافران در نزدیک شهر ادلیب از سوی مردان مسلح طرفدار به رژیم و 40 نفر دیگر در یک حادثه جداگانه ربوده شده اند.

او اضافه کرد که اختطاف گران از مناطق شیعه نشین و آنانیکه اختطاف شده اند، اکثراً مسلمانان سنی هستند.

رامی عبدالرحمن به خبرگزاری دی پی ای آلمان گفت: این چنین اختطاف های فرقه یی انقلاب سوریه را تحت شعاع قرار داده و کشور را به سوی سرنوشت نا معلوم می کشاند.

اکثریت شورشیانی که بر ضد رژیم اسد می جنگند، مسلمانان سنی می باشند.
اما حامیان رژیم اسد شیعیان علوی اند که شاخهء از مسلمانان شیعه به شمار می رود.

شیعیان علوی و دیگر پیروان مذهب شیعه 13 درصد، 26 ملیون نفوس سوریه را تشکیل می دهند.