رهبران روسیه و اسراییل در مورد اوضاع سوریه گفتگو می کنند

در حالیکه تلاش های دیپلوماتیک جهت حل بحران سوریه ادامه دارد، رهبران اسراییل و روسیه در ملاقات امروز خود در بارهء اوضاع سوریه بحث و گفتگو می کنند. این مذاکرات میان ویلادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل در شهر ساحلی سوچی در کنار بحیرهء سیاه در روسیه دایر می شود.

ویلادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه قبل از آغاز این ملاقات گفت که در این گفتگو ها به طور خاص بر اوضاع سوریه تمرکز خواهد شد.

او دربارهء روابط روسیه و اسراییل چنین گفت :

« قابل توجه اینست که ما به طور عموم گرایش های مثبت در روابط دو کشور داریم، از جمله در روابط به سطح کارشناسان که به درستی به پیش می رود.»

انتظار می رود که صدراعظم اسراییل در بارهء گزارش های اخیری که گفته می شود روسیه در نظر دارد راکت های دافع هوای نوع S-300 را در اختیار رژیم دمشق قرار دهد، ابراز نگرانی کند.

او دربارهء این بازدید خود از روسیه چنین گفت:
« من بسیار خوشحالم که چنین فرصت برای بحث جهت راه های تامین ثبات و امنیت بیشتر در منطقهء شرق میانه دارم. این منطقه البته برای ما بسیار اهمیت دارد، ما در آنجا زندگی می کنیم و ما می دانیم که این منطقه برای شما هم مهم است، پس ما با هم می توانیم فکر کنیم که چطور می توانیم منطقه را هر چه بیشتر آرام و با ثبات بسازیم.»

وزیر خارجهء امریکا گفته است: دادن این راکت های نوع S-300 به رژیم سوریه باعث نا آرامی در منطقه خواهد شد.

صدراعظم اسراییل در حالی از روسیه بازدید می کند که تلاش های دیپلوماتیک جریان دارد تا در بارهء اوضاع سوریه با روسیه بحث و گفتگو شود.

سرمنشی ناتو در اواخر هفته جاری به مسکو سفر می کند و قرار است در باره راه های حل بحران دو سالهء سوریه با مقامات کرملین گفتگو کند.

در حالیکه جامعهء جهانی تلاش دارد تا رژیم بشار الاسد را به علت سرکوب مرگبار مظاهره چیان در دو سال گذشته منزوی سازد، مسکو از آن حمایت می کند.

سلطان سرور