حزب الله لبنان می گوید، جنگجویان شان تا پیروزی در سوریه می جنگند

نیروهای سوریه و متحدش حزب الله لبنان که از حمایت ایران برخودار است، بالای شورشیان در شهر سرحدی عمدتاً سنی نشین القصیر به حملات شان ادامه می دهند. به اساس گزارش ها نیروهای طرفدار به رژیم بشارالاسد دیروز در تلاش تحت کنترول در آوردن این شهر از قوای توپخانه کار گرفته اند.

گروه ناظر حقوق بشر طرفداری اپوزیسیون سوریه گفت، درین نبردها بیش از 20 تن کشته شده اند. حسن نصرالله رهبر گروه حزب الله روزشنبه وعده سپرد که جنگجویان شان به جنگ تا پیروزی حکومت رییس جمهور اسد، ادامه می دهند. رییس جمهور بشارالاسد متعلق به جناح علوی شعیه های اسلامی، است.

رهبر گروه حزب الله که در یک شبکهء تلویزیونی سخنرانی می کرد، برای اولین بار تایید نمود که جنگجویان حزب الله در سوریه می جنگند. حسن نصرالله گفت، سوریه و لبنان از سوی سنی های تندرو اسلامی به تهدید مواجه اند. وی افزود، جنگ در سوریه بخش از طرح امریکا و متحدین آن به خاطر تقویت رقیب حزب الله، اسراییل است.

اسراییل و جنگجویان حزب الله در سال 2006 میلادی برای یک ماه با یگدیگر می جنگیدند.
حسن نصرالله اضافه کرد:
« ما این راه را ادامه می دهیم و ما مسوولیت آن را بر دوش می گیرم و مسوولیت همه فداکاری ها و پیآمد های ناشی از آن را به دوش می گیریم. من به شما مجاهدین و قهرمانان همان طوریکه قبل از جنگ ماه جولای سال 2006 وعدهء پیروزی داده بودم، اکنون هم وعده موفقیت را می دهم. »

ایتلاف ملی اپوزیسیون سوریه این اظهارات حسن نصرالله را تقبیح کرده آن را یک جنگ اعلان شده خواند. ادیب ال شیشالکی نمایندهء ایتلاف، ایران متحد نزدیک رژیم سوریه را به رهنمایی وهدایت حزب الله در جنگ سوریه، متهم کرد.

ال شیشالکی گفت:
« واضحاً اظهارات امروز حسن نصرالله در مجموع اعلان جنگ علیه سوریه و مردم این کشور می باشد و این اظهارات همچنان نشان می دهد که رژیم سوریه در حال سقوط بوده و نیاز به کمک و مداخله از سوی دوستان خارجی اش دارد. همچنان ما همه می دانیم که تصمیم و مداخلهء حسن نصرالله به هدایت و رهنمای ایران صورت گرفته است. بناً این، مداخله از سوی رژیم ایران به شمار می رود. »

نماینده ایتلاف اپوزیسیون سوریه این مطلب را در شهر استانبول ترکیه بیان کرد. ایتلاف اپوزیسیون سوریه در اجلاسی شهر استانبول، به منظور رفع اختلافات پیش از مذاکرات صلح به حمایت روسیه و امریکا، تلاش می کند. این ایتلاف به فشارها به رهبری امریکا، روبرو بوده تا نفوذ تندروان اسلامی را در ردیف رهبری شان کاهش داده و در عوض تعداد میانه رو ها را بیشتر سازد.

پیشبینی ها نشان می دهند، در جنگ سوریه که از دو سال به این سو ادامه دارد، بیش از 80 هزار نفر کشته شده است.