ضرب الاجل اردوی مصر به حامیان و مخالفان حکومت

خبرگزاری دولتی مصر مینا می گوید که اردوی این کشور طرحی را آماده کرده که براساس آن قانون اساسی معلق می شود و راه برای یک ادارهء موقت هموار می شود.

به اساس گزارش، اگر محمد مرسی رییس جمهور مصر نتواند با مخالفان خود به آشتی دست یابد، اردو این طرح را تطبیق خواهد کرد.

اردوی مصر با پیشکش یک ضرب الاجل تا امروز به حکومت و مخالفانش مهلت داده گفته است که گفت و گوها را به هدف دست یافتن به یک راه حل آغاز کنند در غیر آن اردو نقشهء راه خودش را تحمیل خواهد کرد.

مخالفان مصر، محمد البرادعی رییس سابق ادارهء بین المللی انرژی اتمی را به حیث نمایندهء شان برگزیده اند.

مخالفان مرسی دیروز سه شنبه در میدان تحریر گردهم آمدند و از او خواستند که از قدرت کنار برود. اما، هواداران مرسی در منطقهء جزه و نصر گردهم آمده اند.

محمد البلتاجی یک عضو ارشد اخوان المسلمین از حامیان خود خواست تا برای جلوگیری از کودتا خود را برای شهید شدن آماده سازند.

سخنگوی وزارت خارجهء امریکا جن ساکی دیروز در واشنگتن به خبرنگاران گفت که امریکا در مورد اتفاقات مصر بی طرف است:
« ما با هیچ طرف نیستیم ما با مردم مصر هستیم. ولی با تمام طرف ها در تماس هستیم. هم با مخالفان و هم با حامیان حکومت. ما با اردوی مصر هم در تماس هستیم و این تماس های ما ادامه دارد. ما از هیچ طرف حمایت نکرده ایم تا نگرانی ها و گمان ها کاهش یابد. هم رییس جمهور امریکا و هم وزیر خارجهء امریکا این سخن را گفته اند. فکر نمی کنم که موضوع ازین کرده واضح تر ساخته شود. »

سخنگوی وزارت خارجهء امریکا گفته است که جان کری وزیر خارجهء امریکا با همتای مصری خود محمد کمال عمرو تلیفونی صحبت کرده و به او گفته است که مهم است که صدای مردم مصر شنیده شود.