امریکا برای گزینهء نظامی در سوریه آماده گی می گیرد

چک هگل (Chuck Hagel) وزیر دفاع ایالات متحدهء امریکا

چک هگل (Chuck Hagel) وزیر دفاع ایالات متحدهء امریکا می گوید، بارک اوباما رییس جمهور آن کشور از پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا خواسته است تا برای یک گزینهء نظامی در سوریه آماده گی بگیرند.

چک هگل می گوید، ایالات متحدهء آماده گی برخی نیروهای بحری آن کشور و اتخاذ سایر تدابیر حمایوی را آغاز کرده است تا در صورت تصمیم به مداخلهء نظامی در سوریه از آن ها استفاده شود.

بارک اوباما رییس جمهور امریکا حمله توسط گاز های مسموم کننده را در سوریه، مایهء نگرانی عمیق خوانده، گفته است:
«آنچه را که ما می بینیم، بطور واضح یک حادثهء بزرگ مایهء نگرانیست و ما در این مورد با تمام جامعهء جهانی در ارتباط قرار داریم. ما از طریق سازمان ملل متحد عمل کرده، برای تامین عملکرد بهتر آن ها تلاش می کنیم. چون مفتشان اسلحهء کیمیاوی ملل متحد در حال حاضر در آنجا اند، ما از حکومت سوریه خواسته ایم تا به مفتشان اجازهء داخل شدن به آن ساحه بدهند.»

بارک اوباما رییس جمهور امریکا با ابراز اینکه گرد آوری معلومات لازم در مورد استفاده از اسلحهء کیمیاوی یک امر دشوار است، می گوید:
«زمانیکه شما می بینید اسلحهء کیمیاوی به پیمانهء وسیع استفاده شده است و بار دیگر.... هنوز هم ما در مورد این رویداد مشخص اطلاعات جمع آوری می کنیم، اما این مساله یک کار دشوار است.»

رییس جمهور امریکا با تاکید بر دشواری این کار، گفته است، این مساله ایحاب می کند تا امریکا به آن توجه کند و امیدوار است تا همهء جامعهء جهانی به آن توجه کنند.

به گفتهء بارک اوباما رییس جمهور امریکا، چون اگر ایالات متحدهء بدون تعهد و فرمان سازمان ملل متحد و مدارک روشنی که بتواند ارایه شود حمله کند، سوالات در مورد اینکه آیا قوانین بین المللی از این حرکت حمایت می کند و آیا امریکا متحدینی دارد که بتواند آن را عملی کند، مطرح خواهد شد.

چک هگل وزیر دفاع ایالات متحدهء امریکا از ارایهء توضیحات در مورد تحرکات نیرو های امریکایی خودداری کرده، گفته است، امریکا تا هنوز هم در مورد اینکه آیا حکومت سوریه از اسلحهء کیمیاوی استفاده کرده است، بررسی می کند.

Your browser doesn’t support HTML5

امریکا برای گزینهء نظامی در سوریه آماده گی می گیرد