یک کنفرانس در مورد سوریه بتاریخ 23 نومبر در ژینو برگزار میشود

نبیل العربی رییس اتحادیه عرب

رییس اتحادیه عرب اعلام کرد که قرار است یک کنفرانس به هدف پایان دادن جنگ داخلی سوریه در اخیر نومبر در ژینو برگزار گردد.

نبیل العربی این مطلب را بعد از ملاقات با لخضر ابراهیمی نماینده صلح بین المللی در امور سوریه در قاهره گفت.

کنفرانس پیشنهاد شده به قصد متفق ساختن طرف های رقیب در سوریه برای حکومت انتقالی که در کنفرانس ماه جون 2012 ژینو به تصویب رسیده بود، دایر می گردد.

نبیل العربی رییس اتحادیه عرب می گوید، سازماندهی جهت آمادگی برای این کنفرانس در امور سوریه ادامه داشته و تایید کرد که مشکلات تا هنوز هم موجود اند:

« من قضیه سوریه را با لخضر ابراهیمی مورد بحث قرار دادم و ما تصمیم گرفتیم که کنفرانس ژینو در تاریخ 23 نومبر برگزار گردد و اقدامات برای سازماندهی این کنفرانس گرفته شده است. هنوز هم به آمادگی های بیشتر نیاز است و همچنان بسیاری از مشکلات باید رفع شود تا این کنفرانس عملاً برگزار شود.»

جنبش اپوزسیون سوریه این طرح را مورد انتقاد شدید قرار داده و گفته است که آنها هیچ نوع مذاکرات را که بر اساس آن بشارالاسد بتواند به حیث رییس جمهور انتقالی باقی بماند، نمی پذیرند.

بسم الدادا یک مقام ارتش آزادی خواهان سوریه می گوید، این توطئه علیه مردم سوریه است.

اتحادیه عرب در حالی از برگزاری دور دوم کنفرانس ژینو خبر می دهد که حملات و خشونت ها از سوی مخالفان در سوریه هنوز هم ادامه دارد.

در حمله تازه مخالفان، یک بمب گذار انتحاری موترش را در نزدیکی یکی از پوسته های امنیتی در شهر حما انفجار داد که در نتیجه آن 30 تن کشته شدند.

سوریه از دو نیم سال به اینسو شاهد درگیر ها بوده که در آن تا اکنون صد هزار نفر کشته شده اند.