صدراعظم مصر، اخوان المسلمین را سازمان تروریستی خواند

در اثر انفجار در یک مرکز پولیس در مصر حد اقل 14 تن کشته و بیش از صد تن دیگر مجروح شدند.

حکومت مصر که از پشتیبانی اردوی آن کشور برخوردار است می گوید، این انفجار به خاطر خدشه دار ساختن مسیر دموکراتیک در مصر صورت گرفته است.

حازم الببلاوی صدراعظم مصر چند ساعت بعد از انفجار این موتر بمب در شهر منصوره، حزب منحل اعلان شدهء اخوان المسلمین را یک سازمان تروریستی خواند.

انفجار در شهر منصوره، عمارت یک مرکز پولیس را ویران ساخت. یک مقام حکومتی می گوید، اکثر قربانیان این حادثه را افراد پولیس تشکیل می دهد.
شیما یک شاهد عینی این انفجار می گوید:
" خرابکاری، مرگ و بربادی همه کار های خلاف رضای خداوند است. یک هفته قبل یک رانندهء تکسی کشته شد. همهء مردم متاثر اند. هیچ کس خواب آرام ندارد. ما صرف امنیت می خواهیم. این ها کارهای خلاف رضای خداوند است. این عدالت و اسلام نیست."

با آنکه سخنگوی صدراعظم مصر حزب اخوان المسلمین را مسوول این انفجار دانسته است، اما حزب اخوان المسلمین این انفجار را با شدیدترین الفاظ نکوهش کرده، می گوید:
"جای تعجب نیست، که صدراعظم دست نشاندهء نظامیان می خواهد با اظهارات تحریک آمیزش از خون مردم بی گناه مصر بهره ببرد، خشونت ها و هرج ومرج های بیشتر را دامن زند."

محمد مرسی رییس جمهور برکنار شدهء مصر، عضو حزب اخوان المسلمین به شمار می رود. از ماه جولای تا اکنون که بعد از تظاهرات مردم اردوی مصر رییس جمهور محمد مرسی را از قدرت برکنار کرد، این بزرگترین انفجاری است که در مصر صورت می گیرد.

انفجار در شهر منصورهء مصر در حالی صورت می گیرد که قرار است یک هفته بعد در مورد قانون اساسی آن کشور همه پرسی شود. بعد از برکناری رییس جمهور محمد مرسی، تصویب قانون اساسی جدید مهمترین گام بسوی دموکراسی و مردم سالاری در مصر محسوب می شود.

Your browser doesn’t support HTML5

صدراعظم مصر، اخوان المسلمین را سازمان تروریستی خواند