قصهء حادثه 11 سپتمبر 2001 از زبان داماد اسامه بن لادن

داماد اسامه بن لادن در جریان محکمه اش به اتهام تروریزم در نیویارک گفته است که در هنگام حمله یازدهم سپتمبر 2001 میلادی بالای ایالات متحده امریکا او با خسر اش یکجا در یک غار واقع در افغانستان بودند و اسامه نگران عکس العمل امریکا بود.

به گفته ابو غیث، بن لادن از او پرسیده بود که امریکا پس از حملات یازدهم سپتمبر که در نتیجه آن تقریباً سه هزار تن کشته شدند، چی عکس العملی نشان خواهد داد؟

به گفته داماد اسامه بن لادن وی در جواب به خسراش گفته بود که اگر امریکایی ها در باره او دریابند او را کشته و حکومت طالبان را سرنگون خواهند کرد.

سلیمان ابو غیث در ادامه افزوده است که بن لادن این حرف او را خیلی بدبینانه عنوان کرده بود.

او در ادامه گفته است: به خسرش مشوره داده بود که تا زمان مرگ و یا دستگیری وی، ایالات متحده خاموش نخواهد نشست.

ابو غیث در قصه اش به محکمه گفته است که در یازدهم سپتمبر 2001 میلادی در کابل بودم که اسامه بن لادن شخصی را دنبالم فرستاد.

او می افزاید هنگامی به دیدن اسامه رفتم او در تلویویزن مصروف تماشایی رویداد 11 سپتامبر بود و مرا گفت این را ما انجام داده ایم.

داماد اسامه گفته است که قبل از آن شش یا هفت بار خسراش را دیده بود.

سلیمان ابو غیث 48 ساله همچنان به محکمه گفته است که فردای حادثه یازدهم سپتامبر اسامه بن لادن با ابو حفص المصری رهبر پیشین نظامی القاعده و ایمن الظواهری رهبر فعلی این شبکه در صبحانه با هم دیدن کرده و خسر اش وی را نیز برای صرف صبحانه دعوت کرده بود.

ابو غیث افزوده که اسامه از من سوال کرد که اکنون چی خواهد شد؟ به گفته ابوغیث قبل از اینکه او چیزی بگوید ایمن الظواهری صجت را آغاز کرد اما اسامه یکبار دیگر به داماد اش گفته که سوال من متوجه تو بود.

برای محکوم شدن داماد اسامه بن لادن دو ویدیو در محکمه به نمایش گذاشته شده که در یکی آن ابو غیث در کنار اسامه بن لادن دیده می شود و در دیگر آن وی امریکایی ها را هشدار میدهد که طوفان طیاره ها بالای شان کاهش نخواهد یافت.

وکیل مدافع داماد اسامه استلال نموده است که ابوغیث بعد از سال 2001 میلادی همکار اسامه بن لادن نبوده و او تنها به حیث یک خطیب و عالم دینی در میان القاعده حضور داشت.