اوباما با احمد جاربا رهبر اپوزسیون سوریه در واشنگتن ملاقات کرد

بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحده امریکا با احمد جاربا رهبر اپوزسیون سوریه به رسم پشتیبانی اش از مخالفین میانه بشار اسد، ملاقات کرد.

هر دو جانب این ملاقات را که در واشنگتن صورت گرفت سازنده و یک گام مهم در بهبود روابط میان ایالات متحده و اپوزسیون سوریه خوانده اند.

قصر سفید می گوید، در این ملاقات رییس جمهور اوباما، رژیم بشار اسد را بخاطر هدف قرار دادن مردم ملکی از طریق بمباردمان هوایی و همچنان نرساندن کمک های بشری به آنعده غیر نظامیان که در مناطق جنگ زده گیر مانده اند، محکوم کرده است.

اوباما همچنان نقش ایتلاف ملی سوریه را برای دریافت یک راه حل سیاسی برای بحران آنکشور مورد تحسین قرار داده است.

جاربا به نوبه خود از کمک 287 میلیون دالری غیر نظامی و 1.7 میلیارد تعهد کمک های بشری به سوریه و کشورهای همسایه ابراز سپاس کرده و همچنان گفته که حاکمیت رییس جمهور بشار اسد مشروعیت اش را از دست داده است.

ملاقات میان این دو جانب در حالی صورت گرفت که اداره بارک اوباما ابراز نگرانی کرده که کمک های نظامی که به خواست خود یاغیان به دست آنها قرار گرفته بود ممکن بدست شورشیان افراطی بیافتد.

قبل از این جیی کارنی سخنگوی قصر گفته بود که امریکا باید مطمین شود که کمک هایش به مخالفین میانه رو سوریه می رسد نه شورشیان افراطی این کشور.

مقام های امریکایی این کمک ها را غیر نظامی شامل عینک های شب بین، تجهیزات ارتباطی و لباس های ضد مرمی خوانده اند.

بارک اوباما با احمد جاربا رهبر اپوزسیون سوریه در حالی ملاقات کرد که اخضر ابراهیمی نماینده بین المللی برای سوریه بعد از سی و یکم ماه می از وظیفه خود استعفی خواهد داد.

ابراهیمی گفتگوها بین حکومت و اپوزسیون سوریه را در ماه فبروری در شهر ژنیو به هدف پیدا کردن راه حل برای جنگ داخلی سوریه سازماندهی کرد، اما آنها نه توانستند به توافق برسند.