جام جهانی فوتبال 2014 آغاز شد

جام جهانی فوتبال سال 2014 میلادی در برازیل آغاز شد. مسابقات این جام برای حدود یک ماه، در دوازده ستدیوم ورزشی برازیل ادامه خواهد داشت.

در نخستین مسابقهء جام جهانی فوتبال سال 2014 میلادی که در استدیوم ورزشی ارینا ساو پاولو بین برازیل و کرویشیا صورت گرفت، تیم برازیل کرویشیا را سه در برابر یک شکست داد.

تیم های ملی سی و دو کشور به برازیل رسیده اند تا خود را در این رقابت ها تثبیت کنند. در مجموع شصت و چهار مسابقه صورت خواهد گرفت و دیدار نهایی یا فاینل به تاریخ سیزدهم جولای برگزار خواهد شد.

علاوه بر میزبان، تیم های اسپانیا، جرمنی، ایتالیا، انگلستان، آرژانتاین و پرتگال پر قدرت دانسته میشوند اما بیشترین پیشبینی ها بر می گردد به برازیل که شاید ششمین لقب قهرمانی را به دست آورد.

یوسف کارگر مربی تیم ملی فوتبال افغانستان می گوید، برازیل از تیم های خیلی قدرتمند جام جهانی 2014 است و با آنکه پیروزی در فوتبال قابل پشبینی نیست، اما به گفته آقای کارگر، برازیل بیشترین تلاش ها را خواهد کرد تا جام از خانه اش بیرون نشود.

تیم فوتبال برازیل ویژه گی های زیاد دارد. تا حالا پنج بار قهرمان شده، یگانه کشوری است که در تمام جام های جهانی فوتبال حضور یافته و بیشترین جایزه ها را به دست آورده است.

پس از برازیل، تیم ایتالیا چهار بار و تیم جرمنی سه بار قهرمان شده اند.
همچنان آرجنتاین و یوروگوای دو دو بار و فرانسه، انگلستان و اسپانیا هر کدام، یک یک بار قهرمان جام های جهانی شده اند.

برای جام جهانی فوتبال امسال، برازیل دوازده ستدیوم ورزشی را با مصرف میلیارد ها دالر در نظر گرفته که پنج ستدیوم تازه ساخته شده اند و هفت ستدیوم دیگر بازسازی شده اند.

بزرگترین استدیوم برازیل در شهر ریو دی ژنیرو موقیعت دارد که گنجایش تقریباً هفتاد و نه هزار تن را دارد. دیدار نهایی یا فاینل در همین استدیوم به تاریخ سیزدهم جولای برگزار خواهد شد.

همواره جام جهانی فوتبال به عنوان بزرگترین رویداد ورزشی دانسته می شود. در سال 2010 که افریقای جنوبی میزبان نزدهمین جام جهانی فوتبال بود، بیش از سه میلیارد تن این رقابت ها را از طریق تلویزیون های شان تماشا کردند.

حالا برازیلی ها انتظار دارند تا تعداد تماشاچی های رقابت های امسال از سه و نیم میلیارد تن هم افزایش یابد، زیرا آن ها خود را ستاره گان برتر میدان فوتبال می شمارند.