"ملاقات سناتوران امریکایی با احمدزی و عبدالله موثر بوده است"

تیم های انتخاباتی کاندیدان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ملاقات اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله را با سناتوران امریکایی مهم خواندند.

ادامه تنش های انتخاباتی سر انجام سبب شد تا سناتوران امریکایی حین سفر شان به افغانستان با اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله دو کاندید ریاست جمهوری دیدار و گفتگو نمایند.

به گفته مسوولان این تیم های انتخاباتی، ملاقات جان مککین و لینزی گراهام سناتوران امریکایی با کاندیدان ریاست جمهوری ناوقت روز پنجشنبه در کابل به گونه جدا گانه انجام شد.

فضل الرحمن اوریا سخنگوی تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله روز جمعه در صحبت با رادیو آزادی این ملاقات را موثر عنوان کرد:

"طبعاً مفیدیت اش بسیار زیاد بوده بخاطریکه توافق صورت گرفت که تقلبات گسترده صورت گرفته توافق صورت گرفت که بر ضد تقلب بر بنیاد استندرد های بین المللی رسیده گی شود و این یک گام خوب و مثبت تلقی می شود"

آقای اوریا گفت، در ملاقات روز گذشته بر علاوه دو سناتور امریکایی جیمز کننگهم سفیر امریکا در کابل و جوزف دانفورد قوماندان عمومی نیرو های بین المللی در افغانستان حضور داشت.

تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله در حالی از برداشتن گام های استندرد بر علیه تقلب سخن می گوید که کمیسیون مستقل انتخابات در جریان هفته گذشته اعلام کرد که آرای بیش از یک هزار و نُه صد محل رایدهی را دوباره تفتیش می کند.

جان مککین سناتور جمهوری خواه امریکایی و سناتور ارشد لینزی گراهام روز گذشته به این هدف در افغانستان آمدند تا چهارم جولای روز آزادی امریکا را با نیرو های امریکایی مستقر در افغانستان تجلیل کنند.

جان مککین در صفحه تویتر خود نوشته است که ملاقات های وی با عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی دوکاندید ریاست جمهوری بسیار خوب انجام شد.

تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی احمدزی دیدار آقای احمدزی را با سناتوران امریکایی منحیث یک دوست ستراتیژیک مهم می داند.

عباس نویان یک عضو این تیم در صحبت با رادیو آزادی گفت، آقای احمدزی با سناتوران امریکایی روی جنجال ها و مسایل دیگر مربوط به انتخابات گفتگو کرد:

" طبعاً روی مسایل انتخابات، شفافیت انتخابات که از طرف داکترصاحب تاکید شد که باید مسایل انتخابات در چار چوب قوانین افغانستان حل گردد."

از سوی دیگر تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله می گوید، آنان حاضر اند تا زمینه ملاقات دو کاندید به گونه مستقیم فراهم گردد.

به گفته آنان در این مورد یک تیم تخنیکی به کار آغاز کرده است اما در مورد اینکه این ملاقات در کجا و با حضور چه کسانی صورت می گیرد، چیزی نگفته اند.

پیش از این برخی گزارش ها منتشر شده اند که ممکن این دیدار به روز جمعه انجام شود.