صافی: هر دو نامزد از تشکیل حکومت ائتلافی جلوگیری کنند

اعضای شورای متحد اقوام ولایت کنر تاکید میکنند تا از تشکیل حکومت ائتلافی در افغانستان جلوگیری صورت گیرد.

آنان خواهان به میان آمدن یک حکومت انتخابی اند و از هر دو نامزد ریاست جمهوری میخواهند تا برای به میان آمدن چنین حکومت تلاش کنند.

داکتر فیاض صافی رئیس این شورا به روز یکشنبه در یک نشست خبری در کابل در مورد چنین گفت:

" این جمع که حضور داریم، هر دو کاندید را به یک نظر میبینیم، اما از آنان میخواهیم که از هر نوع حکومت ائتلافی جلوگیری کنند، قلب ما، زبان ما، اطفال ما، وجدان ما، جوانان ما، اولاد ما انتظار میکشند تا یک حکومت انتخابی به وجود آید. "

اعضای شورای متحد اقوام ولایت کنر از هر دو نامزد خواست تا به فیصله کمیسیون های انتخاباتی احترام گذاشته و بگذارند پروسهء انتخابات از مجرا های قانونی آن دنبال شود.

اعضای این شورا همچنان با نشر قطعنامهء 7 ماده یی از سازمان ملل و جامعه جهانی خواستند در این پروسه مداخله نکرده و بگذارند افغان خود سرنوشت شان را تعین کنند.

در بخشی از این قطعنامه همچنان از کمیسیون انتخابات افغانستان خواسته شده تا نتایج انتخابات را در زمان تعین شده اعلام کند و به این تنش های جاری انتخابات نقطهء پایان بگذارند.

این در حالیست که شورای سرتاسری افغانان متحد نیز با راهپیمایی به روز یکشنبه در کابل با تشکیل هر نوع حکومت ائتلافی مخالفت نشان دادند و خواهان رعایت قانون انتخابات شدند.

سید احمد شکیب منتظری رئیس این شورا از نهاد های انتخاباتی خواست تا نتایج انتخابات در زمان تعین شدهء آن اعلام شود:

" زمزمه های که گویا حکومت موقت دوام پیدا میکند تا 2016، ما هر نوع حکومت موقت و ائتلافی را رد میکنیم، وظیفه کمیسیون مستقل انتخابات و شکایات انتخاتی است تا شکایات را به گونه جدی بررسی کرده و نتایج را به زودی اعلام کنند. "

معترضان همچنان از چهره های سیاسی کشور تقاضا نمودند تا در این مرحلهء تاریخی به منافع شخصی شان نه بلکه به منافع ملی کشور بی اندیشند.

اعتراض های مردم در این مورد پس از آن اوج گرفت که کمیسیون مستقل انتخابات اعلام نتایج ابتدایی انتخابات را از تاریخ 11م به 16م ماه سرطان به تعویق انداخت.

بر اساس تقویم انتخاباتی، کمیسیون مستقل انتخابات مکلف است تا نتایج نهایی را به تاریخ 31م ماه سرطان اعلام کند.

ژوبین احمدی