مسلمیار میانجیگری جان کری برای حل تنش های انتخاباتی را شرم آور خواند

رییس مشرانو جرگه افغانستان میانجیگری وزیر خارجه امریکا در رابطه به حل تنش های انتخاباتی افغانستان را عمل شرم آور خوانده است.

برخی از اعضای مشرانو جرگه افغانستان می گویند، این مساله خجالت آور است که جان کری وزیر خارجه امریکا مشکلات انتخاباتی این کشور را حل می کند.

فضل الهادی مسلمیار رییس این جرگه روز یک شنبه در نشست عمومی گفت که پروسه انتخابات مربوط به افغان ها است اما این جای افسوس است که سرنوشت انتخابات توسط جان کری تعیین می گردد:

"این موضوع واقعاً به همهء ما ننگ آور است. هر کسی که به امریکا خوشحال می شود مسایل شخصی خود شان است ما در افغانستان انتخابات را به مردم خود برگزار نمودیم. من قلباً ناراحت استم جای افسوس است اگر در هر انتخابات جان کری به این کشور بیاید و سرنوشت انتخابات را تعیین کند پس انتخابات در افغانستان یعنی جان کری."

آقای مسلمیار افزود که نامزدان ریاست جمهوری باید این جنجال ها را میان خود شان حل می کردند و افغانان این توانایی را دارند که مشکلات شان را خود شان حل نمایند.

در حالی که رییس مشرانو جرگه افغانستان میانجیگری وزیر خارجه امریکا در رابطه به حل جنجال های برخاسته از انتخابات را یک عمل شرم آور می خواند اما برخی از سناتوران از این کار جان کری استقبال نمودند.

محمد علم ایزدیار معاون مشرانو جرگه افغانستان گفت، این یک نیاز بود تا راه حل های مسایل انتخاباتی افغانستان توسط جان کری صورت می گرفت.

"این انکشاف که به خاطراز بین بردن بن بست انتخابات بوجود آمده یک نقطه مثبت است و ما از آن استقبال می کنیم و یک دریچه امید به خاطرحل مشکلات ما باز شده است."

عبدالله عبدالله نامزد ریاست جمهوری افغانستان جهت ادعای تقلب در دور دوم انتخابات هر نوع همکاری اش را با کمیسیون های انتخاباتی این کشور به تعلیق درآورد که این کار باعث ایجاد جنجال ها در پروسه انتخابات شد.

جهت حل جنجال های برخاسته از انتخابات افغانستان جان کری وزیر خارجه امریکا ناوقت پنجشنبه شب به کابل آمد و دو روز با نامزدان گفتگو نمود.

طرح پیشنهادی وزیر خارجه امریکا مبنی بر شمارش مجدد صد در صدی آرا از سوی عبدالله عبدالله و و اشرف غنی احمدزی دو نامزد ریاست جمهور افغانستان و حامد کرزی رییس جمهور این کشور پذیرفته شد.