روند تفتیش ورق های رایدهی به تعویق افتاد

روند تفتیش ورق های رایدهی برای مدت نا معلوم به تعویق افتاد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید، روند تفتیش ورق های رایدهی بنابر بعضی دلایل تخنیکی فردا آغاز نمی شود.

قرار بود این روند فردا سه شنبه رسماً آغاز شود.

نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در صحبت با رادیو آزادی در مورد گفت:

"پلان و همچنان آمادگی برای تفیش در حالت تکمیل شدن است ولی بعضی موارد اند که برای آغاز فزیکی این روند نیاز بوده و زمان گیر اند. بناءً تاریخ و روز مشخص را گفته نمی توانم. کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با هر دو ستاد انتخاباتی در تماس است همچنان ملل متحد در جریان است و بیشترین تمرکز تمام جوانب روی نظارت درست این روند است."

این در حالیست که احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دیروز از آغاز این روند بروز سه شنبه خبر داده و گفته بود که برای تفتیش ورق های رایدهی یک صد تیم نیز ایجاد شده است.

نور محمد نور مواردِ را که باعث به تعویق افتادن این روند شده است چنین می خواند.

" یکی از موارد مسأله نظارت و مشاهده ناظرین ملی و بین المللی است که بالایش کار جریان دارد، باید تمام صندوق ها توسط آیساف به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات انتقال داده شوند که برای آن نیز پلان در دست گرفته شده و بر علاوه این همه تامین امنیت صندوق ها و محتاط بودن در زمینه است که برای این همه پلان روی دست گرفته شده و این یک ماموریت بزرگ است."

نور محمد نور افزود، روند تفتیش ورق های رایدهی در دفتر کمیسیون مستقل انتخابات در حضور ناظران، مشاهدین و مطبوعات آغاز خواهد شد.

وی همچنان گفت، این روند سه هفته را در بر خواهد گرفت.

این در حالیست که اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله دو نامزدان ریاست جمهوری افغانستان به تازه گی در جریان دو روز گفتگو با جان کری وزیر خارجه امریکا روی تفتیش همهء ورق های رای دهی تحت نظارت بین المللی توافق نمودند.

همچنان سازمان ملل متحد اطمینان داده است که در روند تفیش آرا همکاری می کند.