اسراییل از 100 هزار باشندهء غزه خواست، منازل شان را ترک کنند

بعد از آنکه حماس یک تلاش مصر را برای آتش بس نپذیرفت و حملات هوایی 9 روزهء اسراییل بر نوار غزه شدت یافت، امروز چهارشنبه اسراییل از حدود 100 هزار باشندهء مناطق شرقی نوار غزه خواسته است تا منازل شان را ترک کنند.

در ورقه های پخش شده گفته شده است که اردوی اسراییل حملات هوایی را بر ضد اهداف تروریستی و فعالان آن در مناطق زیتون و شجاعیه ادامه خواهد داد.

زیتون و شجاعیه دو ناحیهء شرقی شهر غزه اند که بیشترین تعداد راکت ها از آنجا بر قلمرو اسراییل فیر شده است.

روز یکشنبه اعلامیه های مشابه در منطقهء شمالی بیت لحیه (Beit Lahiya) نیز پخش شده بود که حدود 17 هزار تن از باشنده گان آن منطقه برای نجات جان های شان فرار کرده و بیشتر آن ها به مکاتبی که توسط سازمان ملل متحد اداره می شود، پناه برده اند.

به نوشته آژانس خبری فرانس پرس تا اکنون در اثر حملات هوایی اسراییل 205 فلسطینی کشته شده اند، حدود 1200 راکت توسط شورشیان بر مناطق جنوبی و مرکزی اسراییل فیر شده است که روز سه شنبه در نتیجهء این حملات نخستین اسراییلی کشته شد.

در جریان شب گذشته طیارات اسراییلی بر حدود 40 هدف در نواز غزه حمله کردند که در آن اهداف سیاسی به شمول خانهء محمود زهار یک مقام ارشد حماس و سه تن از رهبران سیاسی دیگر حماس شامل بوده است.

بعد از ناکامی تلاش مصر برای آتش بس، بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل تعهد کرده است که اردوی آن کشور عملیات نظامی را شدت و گسترش خواهد داد.

با آغاز دوبارهء حملات هوایی اسراییل بر نوار غزه، برای جلب حمایت منطقوی به خاطر تامین آتش بس فوری، محمودعباس رییس ادارهء خودگردان فلسطین به کشورهای ترکیه و مصر سفر خواهد کرد.

Your browser doesn’t support HTML5

اسراییل از 100 هزار باشندهء غزه خواست، منازل شان را ترک کنند