ایران و شش قدرت جهان روی نهایی ساختن شروط کار می کنند

مقامات کشور های مقتدر جهان و ایران می گویند، به نظر می رسد که دستیابی به موفقیت در این گفتگو ها تا موعد تعیین شده ممکن نیست. زیرا تلاش های دو هفته یی برای حل اختلافات در موقف جوانب دخیل در مذاکرات به ناکامی انجامیده است.

دیپلومات های غربی نزدیک به مذاکرات ویانا انتظار دارند که این گفتگو ها در ماه سپتمبر از سر گرفته شوند.

در واشنگتن بارک اوباما رییس جمهور امریکا در باره تمدید این موعد با جان کری وزیر خارجه این کشور مشوره کرد. بارک اوباما به خبرنگاران گفت:

"بر بنیاد مشوره با جان کری و تیم امنیت ملی ما، برایم روشن شد که ما در چندین عرصه به پیشرفتی نایل شدیم و ما یک راهء مورد اعتبار را در پیش داریم."

اما رییس جمهور امریکا گفت، بر اساس موافقتنامه موقت به ضرب الاجل 20م ماه جولای نزدیک شده می رویم و تاهنوزخلا های قابل ملاحظه بین جامعه بین المللی و ایران موجود اند که به گفتهء وی باید بالای آن کار شود.

بارک اوباما رییس جمهور امریکا افزود: 1702

"ما در چند روز آینده به بحث و گفتگو با کانگرس ادامه خواهیم داد، و تیم ما با ایران و شرکای ما صحبت خواهد کرد تا مشخص نمایم که به وقت اضافی برای ادامهء مذاکرات نیاز است و یانه."

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت، مذاکراتی که دو هفته قبل در ویانا پایتخت اتریش از سرگرفته شد، امکان دارد به طور جدی تا روز یکشنبه ادامه یابند.

وزیر خارجه ایران، بعد از مذاکرات در عقب دروازه های بسته با ویلیم برنز معاون وزیر خارجه امریکا دیروز گفت، در مورد ادامهء گفتگو ها تاکنون توافقی صورت نگرفته است.