عساکر امریکایی سگ هایشان را از افغانستان به امریکا می برند

سربازان امریکایی سگ های خود را که درافغانستان با آن ها آشنا شده اند به امریکا می برند.

فاکس نیوز درگزارش خود می نویسد که حدود بیست سگ را که عساکر امریکایی درافغانستان نگهداشته بودند به امریکا فرستاده شده است.

هشت ماه قبل هنگامیکه یک گروه از مردان دریک منطقۀ کوهستانی دوردست افغانستان دیده شدند که به طرف زمین فیر می کنند، عساکرامریکایی نگران شده به محل حادثه شتافتند. درآنجا یک صحنۀ بسیار دلخراش را دیدند. این مردان دور یک سگ وچوچه گک های او که بیش از یک هفته عمر نداشتند جمع شده یک - یک آن ها را به تیر می بستند. عساکرامریکایی مداخله کرده دو چوچه گک را که زنده مانده بودند نجات داده با خود به قرار گاه بردند. این دوسگ که یکی رومل ودیگری بلیتز نام دارد، هفتۀ گذشته به امریکا آورده شدند تا به خورد ضابط قوای خاص امریکا که آن ها را نجات داده بود، سپرده شوند.

این دوسگ ضمن تلاش های سازمان Guardians of Rescue به امریکا فرستاده شدند. این سازمان داوطلب حمایت از حیوانات سگ های را که هنگام جنگ درافغانستان با عساکر امریکایی رابطه پیدا کرده باشند به امریکا می فرستد.

سازمان گاردین اوف ریسک که سه سال قبل عملیات خود را درافغانستان آغاز کرد و تا هنوز تعداد بیست سگ را به کمک نوزاد، یک انجمن حمایت از سگان وحیوانات ولگرد در کابل به امریکا برده و به عساکرامریکایی سپرده است.

رابرت میسیری، Robert Misseri رئیس سازمان گاردین اوف ریسک می گوید:

" زنده ماندن رومل وبلیتز یک معجزه بود."

این دوسگ که روز دوشنبه گذشته به میدان هوایی بین المللی نیویارک رسیدند درچند روز آینده به ایالت کارولینای شمالی فرستاده می شوند تا به خورد ضابط امریکایی که آنها را نجات داده است سپرده شوند.

رابرت میسیري می گوید:

"یکی از عساکری که ما سگ او را آوردیم گفت که همین سگ اورا زنده نگهمیدارد. این سگ به یک سگ معالج او تبدیل شده است. بدون او از خانه خارج نمی شود. هردوی آنها لحظات فیر ودود باروت را باهم یکجا تجربه کرده اند. این واقعا یک رابطۀ ناگسستنی است."

رابرت میسیری رئیس سازمان Guardians of Rescue میافزاید: "درافغانستان با سگ ها بدرفتاری می شود .آنه ا حیوانات خانگی پنداشته نمی شوند و اگر شورشیان بدانند که عساکرامریکایی کدام سگ را نگهداشته اند ویا به او غذا داده اند، او را شکنجه می کنند و می کشند."