حقوق بشر تخریب ظالمانه ء منازل و کشتار اطفال را در غزه محکوم کرد

در زمینهء تامین آتش بُس میان اسراییل و جنگجویان حماس پیشرفت صورت گرفته، اما هنوز هم نیاز به کار بیشتر است. قرار است جان کری در بیت المقدس با منشی عمومی سازمان ملل متحد بانکی مون ملاقات کند.

این گفتگو ها بخشی از تلاش دیپلوماتیک است که به هدف برقراری آتش بس و خاتمه دادن به درگیری میان اسراییل و فلسطینیان انجام می شوند. بیش از دو هفته می شود که این درگیری ادامه دارد.

وزیر خارجه امریکا در مورد تلاش های دیپلوماتیک اش جزییات ارایه نکرده است.

به اساس گزارش ها تا اکنون بیش از 600 فلسطینی که اکثر آنها افراد ملکی بوده اند و 29 اسراییلی به شمول 27 عسکر و دو غیرنظامی کشته شده اند.

در همین حال شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نشست اضطراری را برای بحث روی منازعه جاری میان دوطرف در شهر ژینو برگزار کرده است .

ناوی پیلی کمشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در آغاز این جلسه گفت اسراییل با شدت بخشیدن عملیات تهاجمی بر ضد جنگجویان حماس ممکن جنایات جنگی را مرتکب می شود.

پیلی تخریب ظالمانه ء منازل در غزه به وسیله اسراییل و کشتار اطفال را محکوم کرد .

" 147 طفل ظرف شانزده روز گذشته در غزه کشته شده اند. آنها مانند اطفال دیگر کشور ها حق زنده گی کردن را داشتند ، کشتار این اطفال نگرانی های را در مورد اصول تمایز، استفاده غیر متناسب قوا و اقدام احتیاطی در حمله را به وجود آورده است."

کمشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد پرتاب کورکورانه ء راکت و هاوان از سوی حماس به داخل اسراییل را نیز محکوم کرد.

از سوی دیگر بان کی مون سرمنشی ملل متحد پس از ملاقات با شِیمون پرس رییس جمهور اسراییل گفت حملات راکتی جنگجویان حماس بالای اسراییل و کشته شدن غیرنظامیان را در نتیجهء حملات عساکر اسراییلی در غزه تقبیح می کند .

بان کی مون سرمنشی ملل متحد گفت:

"خشونت همین حالا باید متوقف شود، طوریکه گفته ام دیالوگ یا گفتگو باید آغاز شود. من طرفین ذیدخل را برای این کار تشویق می کنم."

در همین حال رییس جمهور اسراییل گفت متاسف است که شرکت های هوایی امریکا و اروپا به خاطر تهدید راکت از جانب فلسطینیان پرواز های خود را به اسراییل به حال تعلیق در آورده اند.

از سوی دیگر محمود عباس رییس اداره فلسطین می گوید، زمان آن فرا رسیده است تا همه با صدای بلند در مورد عدالت علیهء کشتار و تخریب از سوی نیرو های اسراییلی صحبت کنند.

عباس گفت که قوای اشغالگر با عبور از تمام خطوط، قوانین بشری و بین المللی را زیر پا کرده است.