نور: روند تفتیش آراء فردا دوباره آغاز می گردد

نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان

از آغاز پروسه تفتیش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، این دومین باریست که این روند برای چندین ساعت متوقف می گردد.

روند تفتیش آرا برای بار دوم از عصر روز سه شنبه بخاطر آموزش ناظرین این پروسه متوقف شد.

نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، روز چهارشنبه در کابل به خبرنگاران گفت که قرار است این روند به روز پنجشنبه دوباره آغاز گردد:

" کمیسیون مصمم بر این است که سر از فردا به شکل جدی تر، با تیم های بیشتر روند را پیش ببرد. بحثی را که امروز کمیسیون مستقل انتخابات داشت در رابطه به ازدیاد تیم های تفتیش بود، تصمیم بر این شده که فردا در حدود ده تیم در هر شیفت اضافه شود. و همچنان آموزش کارمندان که نیاز است باید خوبتر آموزش ببینند. "

با این همه یونما یا نماینده گی سازمان ملل متحد در افغانستان با انتشار اعلامیه گفته است که توقف مجدد پروسه تفتیش آرا به هدف تقویت پروسه و ایجاد محیط مساعد برای تفتیش اتخاذ شده است.

در اعلامیه این سازمان آمده است که یونما به منظور پیشبرد بهتر امور تفتیش به کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات، ناظرین ملی و بین المللی و ناظرین هر دو تیم انتخاباتی آموزش میدهد.

روند تفتیش صد درصد آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به روز پنجشنبه هفته گذشته با حضورداشت ناظرین ملی و بین المللی و همچنان ناظران هر دو تیم انتخاباتی در کابل آغاز شد.

در عین حال نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که تا کنون صندوق های آرای پانزده ولایت به دفتر مرکزی کمیسیون انتقال یافته و صندوق های رای چهار ولایت دیگر در حال انتقال است:

" از سرتاسر افغانستان در حدود دوازده هزار و دوصد و سی و سه صندوق رای دهی به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان مواصلت ورزیده است که از پانزده ولایت باشد. و در حدود چهار ولایت دیگر مواد بارگیری شده و در حال انتقال است. "

پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته است که روند تفتیش آرا در مدت سه هفته به پایان خواهد رسید اما آگاهان می گویند که با توجه به کندی در این پروسه و تاخیر در تفتیش آرا ممکن این روند هفته ها طول بکشد.

ویدا بره کی