نشانه های از تلاش برای آتش بس در نوار غزه دیده می شود

نشانه های از تلاش برای تامین آتش بس در نوار غزه بعد از آن آشکار شد که روز جمعه در اثر گلوله باری اسراییل بر یک پناهگاه سازمان ملل متحد 15 فلسطینی کشته شدند.

روز پنجشنبه اسراییل یک مکتب را مورد هدف قرار داد که در آن یک بخشی از 100 هزار بی جا شده فلسطینی پناه گزین شده بودند. در اثر این گلوله باری اسراییل 15 فلسطینی کشته و بیش از 200 تن دیگر زخمی شدند.

مطبوعات اسراییل گزارش می دهد که قرار است کابینهء مخفی امنیتی اسراییل ناوقت امروز تدویر جلسه داده در مورد پیشنهادی بحث کنند که در آغاز هفته جاری جان کری وزیر خارجهء ایالات متحدهء امریکا در مورد آتش بس آن را به بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل سپرده بود.

بعد از گلوله باری اسراییل بر کمپ بی جا شده گان در نوار غزه که توسط سازمان ملل متحد اداره می شود، بانکی مون سرمنشی این سازمان گفت، از این رویداد وحشت زده شده است و این حادثه بر اهمیت توقف دادن قتل ها تاکید می کند که باید همین اکنون متوقف شوند.

یک سخنگوی خدمات عاجل در اشرف القدره (Ashraf al-Qudra) می گوید، حمله هوایی امروز اسراییل بر یک منزل در شهر غربی دیرالبلح (Deir-el-Balah) در نواز غزه باعث کشته شدن یک زن 26 ساله و یک خانم حاملهء 23 ساله شده است.

سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد در یک نامهء به شورای امنیت این سازمان نوشته است تا تدابیر فوری و بی طرفانه را اتخاذ کند.

وی خواستار تحقیقات در مورد رویداد اخیر شده است تا مرتکبین این جنایات به عدالت کشانیده شوند.

در کرانهء غربی رهبران فلسطین خواستار راه اندازی تظاهرات تحت نام "روز خشم" بروز جمعه 25 جولای شده اند.

این در حالیست که روز پنجشنبه نیز حدود 10 هزار فلسطینی از شهر رام الله بسوی غرب بیت المقدس راه پیمایی کرده، با نیرو های اسراییل در گیر شدند که در اثر آن سه فلسطینی کشته و حدود 100 تن دیگر زخمی شدند.

از تاریخ هشتم جولای که حملات اسراییل بر نواز غزه آغاز شد تا کنون 804 فلسطینی و 35 اسراییلی کشته شده اند.

Your browser doesn’t support HTML5

نشانه های از تلاش برای آتش بس در نوار غزه دیده می شود