جهان در 2013 شاهد بزرگترین بیجاشدن گروه های مذهبی در تاریخ نزدیک بوده است

وزارت خارجهء امریکا در گزارش سال 2013 خود در مورد آزادی مذهبی در سطح بین المللی می گوید که کوریای شمالی با توجه به منع فعالیت های سازمان های مذهبی و مجازات هر گونه فعالیت های مذهبی غیر مجاز درین کشور سرکوبگر ترین دولت در جهان است.

درین گزارش که دیروز منتشر شد، همچنین آمده است که کشورهای مانند ایران، عربستان سعودی و سودان در سال 2013 محدودیت های را براعضای گروه های مذهبی که با ادیان تصویب شده از سوی حکومت مطابقت ندارند، وضع کرده اند.

این گزارش می گوید که در تاجکستان، ترکمنستان، ازبکستان، چین و کیوبا، فعالیت های مذهبی تنها در صورتی قانونی هستند که از سوی حکومت ها اجازه داده شوند.

این گزارش با انتقاد از پاکستان می گوید که این کشور به عملی کردن قوانین در مورد اهانت به مقدسات ادامه داده و همچنین می افزاید که حکومت های عراق و سوریه در حفاظت از گروه های آسیب پذیر در برابر آزار و اذیت از سوی گروه های افراطی مذهبی عاجز مانده اند.

درین گزارش همچنین آمده است که حکومت روسیه قانون جدیدی را علیه افراط گرایی اجرا کرده و نیز اصلاحات را در رابطه به قوانین موجود به میان آورده که محدودیت های بیشتری را بر فعالیت های اعضای گروه های اقلیت مذهبی وضع می کنند.

این گزارش اضافه می کند که حکومت روسیه به اعطای امتیازات به کلیسای ارتدوکس روسیه ادامه داده است.

با نگاهی جهانی، این گزارش می گوید که در سال 2013، جهان شاهد بزرگترین بی جاشدن گروه های مذهبی در تاریخ نزدیک بوده است.

گزارش می گوید که، تقریباً در هر گوشه ای جهان، میلیون ها نفر از مسیحیان، مسلمانان، هندوها، و دیگران که از طیف وسیعی از ادیان نماینده گی می کنند، به خاطر عقاید دینی و مذهبی شان مجبور به ترک خانه های شان شده اند.

درین گزارش وزارت خارجه ای امریکا آمده است که بی جاشدن گروهی اقلیت های مذهبی در مناطق جنگی به یک معیار زیان آور مبدل شده است.

این گزارش می گوید که خشونت های فرقه ای میان مسیحیان و مسلمانان در جمهوری افریقای مرکزی به بی جا شدن بیش از یک میلیون نفر در سال 2013 منجر شده است.

گزارش بین المللی آزادی مذهبی همه ساله توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده منتشر می شود و هدفش این است که توجه جهان را به مشکلات در مورد سرکوب آزادی های مذهبی جلب کند.

این گزارش به نقل از بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده می نویسد که تاریخ نشان می دهد که کشورهای که از حقوق مردم شان از جمله آزادی مذهب حمایت می کنند، سرانجام معتدل تر، صلح آمیز تر و موفق تر می گردند و برعکس ملت های که ازین حقوق حمایت نمی کنند، دانه ای تلخ بی ثباتی و خشونت و افراط گرایی را می کارند.