سناتور امریکایی "لوین" خواهان فراهم کردن کمک های نظامی به اوکرایین شد

یک سناتور امریکایی خواهان فراهم کردن کمک های نظامی مرگبار به اوکرایین شده است، یک اقدام که تا کنون بارک اوباما رییس جمهور این کشور از آن خود داری کرده است.

سناتور کارل لوین رییس کمیته نیرو های مسلح امریکا روز چهار شنبه به دنبال یک جلسه محرم در باره اوکرایین گفت، این کمک های نظامی نباید تحریک کننده باشد اما میتواند شامل مهمات و راکت های زمین به هوا باشد.

این در حالیست که رییس جمهور اوباما بروز سه شنبه فراهم کردن کمک های نظامی به اوکرایین را رد کرده گفته بود، اروی اوکرایین به مراتب مجهزتر از جدایی طلبان طرفدار روسیه است، و هدف اصلی گرفتن جلو خونریزی ها در شرق اوکرایین است.

کارل لوین این توضیحات اداره اوباما را رد کرده گفته است، این توضحات برایش رضایت بخش نیست:

" آنچه را که رییس جمهور بارک اوباما روز گذشته گفت، برای من رضایت بخش نیست، زمانی که وی گفت برای یک نتیجه صلح آمیز امیدواریم واقعاً که همینطور است اما فراموش نکنید که شما نیرو های روسی را در مرز دارید. "

وی افزوده است که امریکا باید کمک های نظامی را به هدف دفاع به اوکرایین بفرستد.

برخی از سناتوران جمهوری خواه بشمول جان مکین و اندسی گراهام پیش از این خواهان کمک های نظامی مرگبار به اوکرایین شده اند اما این تقاضا از سوی سناتوران دیموکراتیک یک اقدام غیر معمول محسوب می شود.

سناتور گراهام خواست سناتور لوین را تکرار کرده گفته است، اوکرایین از طیاره های جنگی اف 16 گرفته تا وسایط زرهدار را از امریکا تقاضا کرده است اما طیاره های جنگی اف 16 به این زودی ها به اوکرایین نخواهند رفت.

سناتور جان مکین گفته است، اوکرایین خواهان سلاح های سبک و ضد زره شده است.

ایالات متحده امریکا تا کنون سی و سه میلیون دالر کمک های غیر مرگبار را به اوکرایین فراهم کرده است.

اوکرایین از ماه مارچ بدینسو خواهان کمک های نظامی کشنده از امریکا شده است.

پنتاگون می گوید، والری هلیتی وزیر دفاع اوکرایین طی یک تماس با همتایی امریکایی اش خواهان کمک های اضافی امنیتی از امریکا شده است.