تیم عبدالله عبدالله، کریم خلیلی را به مداخله در امور انتخابات متهم کرد

تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله به سلسله ادعا های تقلب در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری این بار کریم خلیلی معاون دوم رییس جمهور کرزی را متهم ساخت که به نفع تیم انتخاباتی تحول و تداوم فعالیت داشته است.

بریالی ارسلایی رئیس تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی روز یکشنبه در کابل به خبرنگاران گفت که این نشر نوار صوتی منسوب به آقای خلیلی نمایانگر مداخله برخی از اعضای ارشد حکومتی در پروسه انتخابات افغانستان است.

آقای ارسلایی گفت که معاون دوم رئیس جمهور در بخشی از صحبت هایش گفته است که جامعه جهانی و حکومت افغانستان قبل از انتخابات بالای ایجاد یک حکومت موافقه کرده بودند:

" من صحبت های با رئیس جمهور افغانستان داشته ام و هم تماس های با دوست های جهانی، دوستان بین المللی ما به ما وعده سپرده اند که با استفاده از هر ابزاری و با استفاده از هر فرصتی باید به نفع این تیم استفاده صورت بگیرد. "

به گفته آقای ارسلایی، کریم خلیلی معاون دوم رئیس جمهور در صحبت هایش می گوید که، " تیمی در انتخابات برنده خواهد شد که مورد تائید او و رئیس جمهور باشد."

پیش از این نیز تیم اصلاحات و همگرایی، نوار های صوتی منسوب به ضیاالحق امرخیل رییس اسبق دارالانشاء کمیسیون انتخابات را در اختیار رسانه ها قرار داده بود، اما آقای امرخیل آن را جعلی خوانده است.

مقامات کمیسیون انتخابات پس از نشر آن نوار گفته بودند، تا زمانیکه منبع اصلی ثبت آن نوار مشخص نشود آنان در این زمینه اقدامی کرده نمی توانند.

با این همه مسوولان دفتر معاون دوم رئیس جمهور نوار نشر شده منسوب به آقای خلیلی را بی اساس و جعلی می دانند.

داکتر عباس بصیر رئیس دفتر محمد کریم خلیلی روز یکشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت که در این مورد تحقیقات جدی خواهند کرد:

" کاملاً این فایل را جعلی و ساختگی می دانیم که از طرف این تیم ساخته شده در راستای سیاست های اولیه ای که این تیم دنبال می کردند و شیوه کاری که داشته اند. این هم در همان راستا ساخته شده ولی ما پس از بررسی های جدی موضع رسمی خود را فردا اعلام می کنیم."

آقای بصیر می افزاید که تیم اصلاحات و همگرایی با پخش این گونه نوار ها می خواهد خود را از فشار های مردم و جامعه جهانی نجات دهد.

نوار های صوتی که از سوی تیم اصلاحات و همگرایی به مقامات نسبت داده شده در حالی نشر می شوند که عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی هر دو نامزد ریاست جمهور بالای ایجاد حکومت وحدت ملی با هم موافقه کرده اند.

اینکه نوار صوتی جدید که منسوب به معاون دوم رئیس جمهور است بررسی می شود یا اینکه مانند نوار صوتی منسوب به ضیا الحق امرخیل رئیس قبلی دارالانشاء کمیسیون انتخابات بی سرنوشت خواهد ماند، با گذشت زمان روشن خواهد شد.

ویدا بره کی