اسراییل آتش بس 7 ساعتهء "بشردوستانه" را اعلان کرد

اسراییل صبح امروز یک آتش بس "بشردوستانه" را در نوار غزه اعلان کرد.

اردوی اسراییل می گوید، این آتش بس هفت ساعته بر شهر جنوبی رفح (Rafah) در نوار غزه که عملیات نیرو های اسراییلی در آن جا ادامه دارد، تطبیق نخواهد شد و به نظامیان اسراییل هدایت داده شده است که اگر در جریان این آتش بس بر نیروهای آنها حمله شود، به آن پاسخ دهند.

سازمان حماس گفته است که به این آتش بس هفت ساعته نخواهد پیوست و به مردم هوشدار داده است که هنگام گشت و گذار در خارج از منازل شان محتاط باشند.

کارمندان خدمات صحی فلسطین می گویند که فقط چند لحظه بعد از اعلان آتش بس، حملهء هوایی اسراییل یک منزل را در کمپ مهاجران در ساحل شطی (Shati) در نوار غزه مورد هدف قرار داد که در اثر آن 30 تن زخمی شدند.

براساس تازه ترین گزارش ها، در اثر حملهء هوایی امروز اسراییل بر نوار غزه، دانیل منصور (Daniel Mansour) یک قوماندان گروه جهاد اسلامی که متحد نزدیک حماس به شمار می آید، نیز کشته شده است.

سمیع ابوزهری (Sami Abu Zuhri) یک سخنگوی حماس، آتش بس اعلان شده توسط اسراییل را یک تلاش برای منحرف ساختن توجه از کشتارهای آن کشور خوانده است.

در جریان برخورد های 28 روزهء اسراییل با جنگجویان حماس 1770 فلسطینی کشته شده اند که اکثریت آن ها افراد ملکی بوده اند. تعداد تلفات اسراییل 64 عسکر و سه فرد ملکی بوده است.

اعلان آتش بس توسط اسراییل بعد از آن صورت می گیرد که روز یکشنبه تاریخ سوم اگست در اثر حملهء مرگبار اردوی آن کشور بر یک مکتب تحت ادارهء سازمان ملل متحد در قلمرو فلسطین که در آن حدود 3000 تن پناهنده شده بودند 10 تن کشته شدند و این حرکت خشم بین المللی را در قبال داشت.

بان کی مون سرمنشی سازمان ملل متحد، حملهء سوم اگست را بی حرمتی به اصول اخلاقی و تخطی فاهش از قوانین بین المللی خوانده است.

بان کی مون سرمنشی سازمان ملل متحد در یک اعلامیه گفته است:

"این دیوانه گی باید متوقف شود."

جین ساکی (Jen Psaki) سخنگوی وزارت خارجهء امریکا گفته است، ایالات متحدهء از گلوله باری شرم آور هراسان شده است و از اسراییل خواسته است تا بیشتر بر اساس معیارهای خود عمل کرده، از تلفات افراد ملکی جلوگیری کند.

بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل امروز دوشنبه چهارم اگست در یک اعلامیه گفته است، تا رسیدن به هدف، عملیات در غزه ادامه خواهد یافت.

Your browser doesn’t support HTML5

اسراییل آتش بس 7 ساعتهء "بشردوستانه" را اعلان کرد