اوباما: روسیه نقش اش را در سطح جهانی ایفاء نکرده است

بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحده امریکا نقش روسیه را در سطح بین المللی کم اهمیت خوانده و گفته است مسکو هیچ چیزی انجام نداده است.

بارک اوباما در مصاحبه با مجله هفته وار ایکونومست چاپ انگلستان بروز شنبه در حالی این اظهارات را کرد که تنش ها در اوکرایین هنوز هم ادامه دارد و روسیه به فراهم کردن اسلحه به جدایی طلبان طرفدار مسکو در شرق آنکشور متهم شده است.

بارک اوباما در مورد اینکه مسکو چی نقش را تا کنون در سطح جهانی ایفاء کرده، می گوید:

" به نظر من بسیار مهم است که آینده در نظر گرفته شود، روسیه هیچ کاری انجام نداده است. مهاجرین در جستجوی دریافت فرصت ها به مسکو نمیروند، حد اوسط عمر مردان روسی شصت سال است و نفوس این کشور رو به کاهش است. "

رییس جمهور اوباما در این مصاحبه اش ولادیمیر پوتین همتای روسی اش را شدیداً مورد انتقاد قرار داده گفته است، پوتین همواره بالای منافع سیاسی کوتاه مدت تمرکز کرده است:

" به نظر من ولادیمیر پوتین نمایانگر فشار های عمیق در روسیه است که در دراز مدت برای آنکشور مضر بوده اما در کوتاه مدت در داخل کشور از لحاظ سیاسی مورد پسند ولی در خارج درد سر ساز بوده است. "

رییس جمهور امریکا می گوید، غرب باید به تهدید هایکه روسیه باعث ایجاد آن در منطقه شده است پاسخ سخت بدهد.

وی افزوده است، باید مطمین شویم که تنش ها بیش از این گسترش نیابند.

بارک اوباما روابط غرب با دیمیتری میدویویدف رییس جمهور پیشین روسیه را سازنده و خوب خوانده است.

همچنان بارک اوباما در مصاحبه با مجله هفته وار ایکونومست چاپ انگلستان به روابط جنجال برانگیز میان کشورش و چین اشاره کرده و گفته است که روابط را میتوان تنظیم کرد اما افزود که چین نیاز دارد تا خود را مطابق نورم های بین المللی عیار بسازد.