هارولدگرینی عالیرتبه ترین امریکایی که در افغانستان کشته شد

جنرال هارولدگرینی

جنرال هارولدگرینی (Harold Greene) بیش از سه دهه در اردوی ایالات متحدهء امریکا ایفای وظیفه کرده بود. وی که در فالس چرچ (Falls Church) ایالات ویرجینای امریکا زنده گی می کرد، عالیرتیه ترین افسر امریکایی است که بعد از حادثهء 11 سپتامبر کشته شده است.

جنرال هارولدگرینی به حیث معاون قوماندان نیروهای امنیتی رزمی قوماندانی مرحلهء گذار در افغانستان ایفای وظیفه می کرد که روز سه شنبه توسط یک عسکر مهاجم افغان در پوهنتون نظامی مارشال فهیم در قرغه کشته شد. در جریان تیراندازی بر وی 15 تن دیگر که حدود نصف آن ها امریکایی اند به شمول یک جنرال آلمانی و دو جنرال افغان نیز زخمی شدند.

جنرال هارولدگرینی یک انجنیر اردوی امریکا بود که در سال 1980 میلادی از انستیتوت تروی (Troy) نیویارک فارغ شد و بعد در رشتهء علوم مواد دکتورا (PHD) اش را از پوهنتون جنوب کالیفورنیا گرفت.

وی که 55 سال داشت و قبلاً در عراق نیز خدمت کرده بود، در ماه جنوری سال جاری میلادی در نخستین ماموریتش در منطقهء جنگ به افغانستان اعزام شد.

ماتیو پسر (Matthew) جنرال هارولدگرینی نیز در اردوی امریکا خدمت می کند و دخترش املیا (Amelia) تازه از پوهنتون بنگهامتون (Binghamton) نیویارک فارغ شده است.

با آنکه کشته شدن جنرال هارولدگرینی توسط یک عسکر افغان نگرانی های را در مورد آنچه که حملات داخلی بر نیروهای بین المللی خوانده می شود، به وجود آورده است، اما آدمیرال جان کربی (John Kirby) سخنگوی وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون می گوید، علایم بی اعتمادی بین نیروهای امریکایی و همتایان افغان شان دیده نمی شود.

Your browser doesn’t support HTML5

هارولدگرینی عالیرتبه ترین امریکایی که در افغانستان کشته شد