هر دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به موافقه رسیدند

عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی دو نامزد در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مورد نتایج انتخابات و چگونگی حکومت آینده بلاخره به یک موافقه دست یافتند.

هر دو کاندید بعد از مذاکرات طی دو روز که به میانجیگری وزیر خارجهء امریکا جان کری انجام یافت اعلان کردند که به خاطر مسوولیت تاریخی که در قبال مردم خود دارند به یک تفاهم رسیدند.

آقای عبدالله و احمدزی گفتند، نتایج انتخابات بعد از تفتیش آراء قابل قبول آن ها می باشد.

عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی دو کاندید دور دوم انتخابات ریاست حمهوری افغانستان امروز با جان کری وزیر خارجه امریکا طی یک کانفراس مشترک خبری در کابل از توافق روی ایجاد حکومت وحدت ملی خبر داده، گفتند که این توافق با در نظر داشت قانون اساسی افغانستان صورت گرفته است.

عبدالله عبدالله در این کنفرانس خبری گفت، نتیجهء نهایی انتخابات پس از تکمیل روند تفتیش آرا از سوی هر دو تیم انتخاباتی مورد قبول خواهد بود و هر دو تیم با همکاری همدیگر حکومت تشکیل خواهند داد.

از سوی دیگر اشرف غنی احمدزی کاندید دیگر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت"
"هدف از توافق به ایجاد حکومت وحدت ملی تامین ثبات در کشور است و مردم باید مطمین باشند که هر دو تیم انتخاباتی مطابق قانون اساسی افغانستان کار خواهند کرد."

وی همچنان افزود، پروسهء تخنیکی کمیسیون مستقل انتخابات باید تا هفته دوم سنبله ختم شود تا حکومت جدید روی کار شود

جان کری وزیر خارجه امریکا از توافق میان هر دو کاندید استقبال کرده، گفت، بن بست انتخابات بر مردم افغانستان تاثیرات منفی گذاشته و به هدف تسریع روند تفتیش آرا نیاز به افزایش ناظران خارجی در این روند است.