محسنی: 25 شکایت دریافت کرده ایم که از طرف تیم تحول و تداوم است

نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی

پس از گذشت دو روز از آغاز روند ابطال آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و ثبت شکایات در این خصوص، کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که تا حالا 25 مورد شکایت ثبت این کمیسیون شده است.

نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی روز چهارشنبه در نشست خبری در کابل گفت که این شکایات را از سوی تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی احمدزی دریافت کرده اند:

" در مجموع 25 شکایت که از سوی تیم تحول و تداوم ما دریافت کردیم هفت مورد شکایت نسبت به ابطال آرای ولایت پکتیا، شش مورد نسبت به آرای ولایت قندهار و سایر ولایت یک یا دو شکایت درج شده است. "

آقای محسنی گفت که پس از ختم زمان درج شکایات، این کمیسیون در ظرف 48 ساعت به شکایات ثبت شده به گونه علنی رسیده گی می کند.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی همچنان گفت که تمامی شکایات درج شده در باره ابطال آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از سوی تیم تحول و تداوم بوده اند.

مسوولان این کمیسیون می گویند تا حالا تیم اصلاحات و همگرایی کدام شکایتی را در این باره ثبت نکرده است.

پس از آغاز روند باطل سازی آراء دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، هر دو نامزد 24 ساعت وقت داشتند تا شکایات خود را در مورد ثبت کمیسیون شکایات انتخاباتی بکنند.

روند ابطال آراء مشکوک به روز دوشنبه به شکل علنی آغاز گردید که در نتیجه آن آراء هفتاد و دو محل رای دهی باطل اعلام گردید.

در این میان شماری از نهادهای ناظر انتخابات، از کمیسیون مستقل انتخابات انتقاد کرده اند که تاکنون تقویم پایان روند ابطال آراء و رسیده گی به شکایات را با آنها شریک نساخته است.

فهیم نعیمی سخنگوی فیفا، بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان در مورد چنین نظر دارد:

" به عنوان یک نهاد مشاهد ما نمیدانیم تقویم که به اساس آن کمیسیون شکایات انتخاباتی کار بکند آیا وجود دارد یا نه. حداقل با ما شریک ساخته نشده است و نمیدانم که چی مدت زمانی رسیده گی به شکایات در بر خواهد گرفت. "

پیش از این کمیسیون شکایات انتخاباتی از هر دو نامزد ریاست جمهوری خواسته بود که شکایات و اعتراضات شان را با ارایهء اسناد موثق به این کمیسیون پیش کنند.

حالا باید انتظار کشید که تا روند رسیده گی به شکایات خاتمه یابد و دیده شود که بررسی های کمیسیون شکایات انتخاباتی قناعت هر دو نامزد ریاست جمهوری را حاصل خواهد کرد یا نه؟

فریبا واحدی