اتحادیه کارگران افغان بخاطر طولانی شدن جنجال های انتخابات اعتراض کردند

اتحادیه ملی کارگران افغانستان در یک نشست اعتراضیه در کابل از ریاست جمهوری و دو نامزد انتخابات کشور خواست تا به جنجال های انتخاباتی هرچه عاجل پایان دهند.

معروف قادری رییس اتحادیه ملی کارگران افغانستان در این نشست اعتراضیه گفت که همین جنجال های انتخاباتی در کشور، زندگی کارگران را با مشکلات مواجه کرده و اقتصاد مردم را متضرر ساخته است:

" پروسه انتخابات طولانی شد دور اول، دور دوم و حال ما رفتیم به دور سوم همه این مسایل باعث شد که فشار بالای کار کنان افغانستان وارد شود. اتحادیه ملی کارگران افغانستان وارد شود.

اتحادیه ملی کارگران افغانستان قطعاً برایش پذیرفتنی نیست که کارمند و کارگری کار بکند و در مقابلش مزد برایش پرداخت نشود. "

آقای قادری همچنان گفت که به دلیل جنجال های انتخاباتی و امضا نشدن موافقتنامه امنیتی و دفاعی با امریکا، صدها فابریکه و شرکت های داخلی در افغانستان مسدود شده اند.

رییس اتحادیه ملی کارگران افغانستان ابراز نگرانی کرد که با گذشت هر روز ارقام بیکاری در کشور افزایش می یابد.

وی از رییس جمهور آینده خواست تا به زندگی کارگران افغان توجه جدی کند.

پیش از این نیز وزارت مالیه افغانستان گفته بود که اگر طی دو ماه آینده نتیجه انتخابات معلوم نشود، معاش بعضی ازکارگران دولتی با مشکل پرداخت خواهد شد.

نجیبه و محمد الله که در نشست اتحادیه کارگران افغانستان شرکت داشتند نظر خود را در باره جنجال های انتخاباتی چنین ابراز کردند:

" چرا داکتر صاحب اشرف غنی و داکتر صاحب عبدالله این طور می کنند، بالاخره سرحد این ملت را به کجا می رسانند.

بسیار نگران کننده است که گفته شده تا دو ماه می توانیم برای کارمندان دولت معاش شان را بپردازیم و بعد از آن نه، مردم را جواب بدهید که خودکشی کنند به لحاظ خدا چرا بین خود جور نمی آید. "

" ما را نگران ساخته امید وار هستیم که به خیر انتخابات افغانستان خاتمه یابد و برای ما و تمام کارگران زمینه کار و زندگی مساعد شود. "

اتحادیه ملی کارگران افغانستان می گوید که از دو سال بدینسو به دلیل عدم توجه حکومت بر فعالیت فابریکه های تولیدی و عملی نشدن پروژه های بنیادی تعدادی زیادی ازمردم بیکار شوند.

این اتحادیه همچنان از دو نامزد ریاست جمهوری خواسته است که در حکومت آینده به زندگی طبقه کارگر توجه لازم کنند و برای رشد و انکشاف اقتصاد افغان ها برنامه های منظم را روی دست بگیرند.

حمیرا الکوزی