حامد کرزی از هر دو نامزد خواست، به یک توافق نهایی دست یابند

رییس جمهور کرزی روز چهارشنبه بار دیگر با دونامزد ریاست جمهوری ملاقات کرده و از آنان خواست که به یک توافق نهایی دست یابند.

ریاست جمهوری با نشر اعلامیه گفته است که رییس جمهور کرزی در دیدار اش با عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی گفته است، به هر توافق نهایی که هر دو جانب به آن برسند، وی از آن حمایت خواهد کرد.

این در حالیست که یک عضو ارشد تیم تحول و تداوم گفته است که تنها راه حل منطقی برای رسیدن به قدرت سیاسی در افغانستان انتخابات است.

احمد ضیا مسعود روز چهارشنبه در یک نشست مشورتی در کابل گفت که هیچ کس حق تهدید و تحمیل خواسته های اش را بالای مردم ندارد.

آقای مسعود از تیم اصلاحات و همگرایی خواست تا از طریق مذاکره و تفاهم بالای قضایای ملی در کشور تصمیم بگیرند.

وی می گوید که تیم اصلاحات و همگرایی خواسته های فراه قانونی دارد که تحقق آن ثبات کشور را تضمین کرده نمی تواند.

آقای مسعود همچنان گفت که تیم اصلاحات و همگرایی حق تهدید و ترسانیدن مردم را ندارد.

آقای مسعود افزود که تیم اصلاحات و همگرایی پیوسته ادعای تقلب گسترده از سوی تیم تحول و تداوم را در دور دوم انتخابات کرده است، در حالی که به گفته وی نتیجه تفتیش آرا نشان می دهد که بیشترین تقلب از سوی همین تیم انجام شده است.

این اظهارات در حالی مطرح می شوند که تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله روز دوشنبه هشدار داد که اگر خواسته های این تیم مبنی بر تامین شفافیت در پروسه انتخابات و مذاکرات سیاسی برای ایجاد حکومت وحدت ملی تا 24 ساعت دیگر برآورده نشود، هر دو روند را برای همیشه تحریم خواهند کرد.

این در حالیست که داگ فرانتس، معاون وزیر خارجه آمریکا در امورعامه برای حل جنجال های سیاسی روز سه شنبه وارد کابل شد.

در این حال تیم اصلاحات و همگرایی اظهارات آقای مسعود را نا درست خوانده، آنرا نظر شخصی وی دانسته است.

سید فاضل سانچارکی سخنگوی تیم اصلاحات و همگرایی در عکس العمل به اظهارات تازه احمد ضیا مسعود عضو تیم تحول و تداوم گفت که آنان همواره از رای پاک مردم دفاع کرده اند و خواهند کرد و این به معنای خواست های فراقانونی نیست.

آقای سنچاری همچنان گفت که مذاکرات در ابعاد مختلف با جامعه جهانی در باره روند تفتش و ابطال آرا با شدت ادامه دارد.

پیش از این عطا محمد نور، والی بلخ و یکی از طرفداران تیم اصلاحات و همگرایی نیز از هواداران این تیم خواسته بود تا برای راه اندازی حرکت های سبز و نارنجی آماده گی بگیرند.

جنجال های انتخاباتی در رابطه با عدم شفافیت در روند بررسی و بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی اوج گرفته است که مردم با بی صبری تمام انتظار اعلام نتیجه انتخابات را می کشند.

ویدا بره کی