عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی بار دیگر با هم ملاقات میکنند

اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله دو کاندید ریاست جمهوری افغانستان امروز بار دیگر با هم دیدار نموده و روی رسیدن به یک توافق در مورد ایجاد حکومت وحدت ملی صحبت می کنند.

دو کاندید بعد از ظهر دیروز با حامد کرزی رییس جمهور افغانستان ملاقات نموده و روی مسایل مربوط به انتخابات صحبت کردند.

ایمل فیضی سخنگوی رییس جمهور کرزی در مورد این دیدار گفت:

"کاندیدان محترم ریاست جمهوری عصر روز "دوشنبه" با رییس جمهور کرزی ملاقات داشتند، در این ملاقات در مورد انکشافات اخیر میان دو کاندید صحبت شد. کاندیدان محترم گفتند انکشافاتی که صورت گرفته به زودی توافق آن را در حضور رییس جمهور و دیگر شخصیت های معزز کشور به امضا خواهند رسانید."

در ملاقات دیروز آقای کرزی با کاندیدان ریاست جمهوری که معاونین رییس جمهور هم در آن شرکت داشتند، دو کاندید از پیشرفت های حاصله در گفتگو های شان به منظور ایجاد حکومت وحدت ملی معلومات دادند و ابراز امیدواری کردند که توافقی در زمینه به زودی امضا گردد.

بر اساس اعلامیهء ارگ ریاست جمهوری افغانستان، آقای کرزی یکبار دیگر از دو کاندید خواست، در زمینه رسیدن به توافقات شان هر چه زودتر به نتیجهء دست یابند.

آقای عبدالله و احمدزی شام دیروز بعد از دیدار با آقای کرزی، بار دیگر با هم مذاکراتی داشتند و فیصله شد صحبت های شانرا امروز هم ادامه بدهند.

فیض الله ذکی سخنگوی تیم تحول و تداوم در مورد گفت:

"به طور خلاصه می توانیم بگوییم که در نتیجه این دیدارها، موقف ها روی آخرین جزیاتِ که باید روی آن توافق شود، نزدیکتر شده، یعنی فورمول های به میان آمده و قرار گذاشته اند با تیم های خود مشوره کنند، دیدار ها دوام خواهد یافت و ما امیدوار هستیم به زودی این سلسله خاتمه بیابد."

سلسله دیدارها میان اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله از دیر به اینسو جریان دارد اما به یک توافق نهایی تا حال دست یافته نشده است. دیده شود که ملاقات امروزی دو کاندید چی نتیجهء را در قبال خواهد داشت.