حامد کرزی: امیدوارم امروز خبر خوشی برای مردم داشته باشیم

سلسله گفتگوها میان دو نامزد ریاست جمهوری بر سر ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان هنوز هم با جدیت ادامه دارد.

رییس جمهور حامد کرزی ابراز امیدواری کرده که در پایان جلسهء مشترک امروز اش با دو کاندید ریاست جمهوری و رهبران جهادی، خبر خوشی برای مردم افغانستان داشته باشند.

رییس جمهور کرزی این مطلب را در مراسم گرامی داشت از سومین سالروز کشته شدن استاد برهان الدین ربانی در کابل بیان کرد:

"در این روز ها مصروف بسیار کار ها هستیم، کار ها را شما می دانید که کدام کار ها است، پس ترتیب مجالس دیگر را می گیرم که پسانتر توسط رهبران جهادی، بزرگان ما و کاندیدان ما آغاز می شود و خبر های خوشی به ملت افغانستان داشته باشیم."

این در حالیست که رییس جمهور کرزی و شماری از رهبران جهادی روز جمعه نیز با عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی برای حل اختلافات موجود در راستای ایجاد حکومت وحدت ملی دیدار و گفتگو کرده اند.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیهء این دیدار را برای ایجاد حکومت وحدت ملی موثر خوانده است.

قبل از این، برخی از اعضای تیم های انتخاباتی در صحبت با رادیو آزادی گفته بودند که تنها چگونگی اعلام نتیجه انتخابات از مورد اختلافِ هستند که دو نامزد امروز روی آن با هم بحث می کنند.

در این حال تیم های انتخاباتی ابراز امیداوری کرده اند که در نتیجه گفتگو های امروز میان دو کاندید، یک توافق نهایی به دست آید.

فیض الله ذکی سخنگوی تیم تحول و تداوم در رابطه به رادیو آزادی گفت:

"امروز کاملاً این امیدواری وجود دارد که طرفین روی چگونگی امضاء توافقنامه و جزیات آن به توافق برسند و خواست خدا باشد بالاخره توافقنامه به امضا برسد."

این درحالیست که به تازه گی تیم های انتخاباتی اعلان کردند که به اکثریت موارد اختلافی روی ایجاد حکومت وحدت ملی توافق صورت گرفته و تنها مسأله چگونگی اعلان نتیجه انتخابات لاینحل باقی مانده که در نشست امروز روی آن صحبت می شود.

در مورد گفتگو های امروز عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی در حضور رییس جمهور کرزی و رهبران جهادی در ارگ ریاست جمهوری محمد الله حیدری معاون دفتر انتخاباتی تیم اصلاحات و همگرایی به رادیو آزادی چنین گفته است:
"امیدواری زیاد وجود دارد مشروط بر این که، واقعیت های موجود از طرف تیم تحول و تداوم در نظر گرفته شده باشد، و آماده گی های کامل وجود دارد که صحبت های امروز نهایی شود."

این در حالیست که سازمان ملل متحد از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواسته است که با رسیدن به یک توافق نهایی، میلیارد ها دالر کمک به افغانستان را تضمین کنند.

اخیراً یان کوبیش نماینده این سازمان برای افغانستان، به شورای امنیت سازمان ملل گفت که زمان اندک باقی مانده است و نامزدان باید در یکی دو روز آینده روی تشکیل حکومت وحدت ملی توافق کنند.

ژوبین احمدی!