سید زاده: پایان روند انتخابات باعث کاهش جرایم جنایی شده است

وزارت داخلهء افغانستان با ابراز خوشبینی از کاهش گراف چشم گیر جرایم در کشور اطمینان میدهد که پس از این وضعیت امنیتی بهبود یافته و مشکلات کمتر خواهد شد.

سید عبدالغفار سید زاده رییس عمومی مبارزه با جرایم جنایی وزارت داخله به روز دوشنبه در کابل گفت با ختم پروسه انتخابات گراف جرایم به مراتب کاهش یافته است.

وی که در یک نشست مشترک خبری با سخنگو و رییس عمومی تفتیش این وزارت صحبت می کرد گفت این کاهش ظرف بیست و چهار ساعت اخیر رونما گردیده است:

" از ساعت هفت صبح دیروز تا هفت صبح امروز که ما گزارشات را از تمام افغانستان جمع آوری کردیم در مجموع فضل خدا گراف جرایم بسیار پائین آمده در بیست و چهار ولایت به صورت قطع جرم واقع نشده و جرایم تروریستی هم نداریم، تلاش پولیس هم زیاد شده و اعلام نتایج انتخابات تاثیرات زیاد خود را داشته. "

اما آقای سید زاده گفت، در این مدت در ده ولایت دیگر به شمول کابل جرایم و حوادث تروریستی رخ داده که برخی افراد در پیوند به این جرایم بازداشت شده اند.

کاندیدان ریاست جمهوری روز یکشنبه توافقنامه ایجاد حکومت وحدت ملی را امضا کرده و پس از آن کمیسیون مستقل انتخابات با اعلام نتایج نهایی پروسه را ختم شده اعلام کرد.

به اساس معلومات ریاست عمومی مبارزه با جرایم جنایی وزارت امور داخله تنها در یک هفته گذشته 271 واقعه تروریستی، 42 قضیه قتل و برخی جرایم جنایی دیگر در سطح کشور رخ داده است.

گزارش ها می رسانند که طولانی شدن روند انتخابات در چند ماه اخیر سبب افزایش گراف جرایم و حملات تروریستی در کشور گردید.

اما سخنگوی وزارت داخله افغانستان می گوید مخالفان مسلح در اهداف شان ناکام شده و پلان های شان از سوی نیروهای امنیتی خنثی گردید.

صدیق صدیقی با اشاره به سخنان اخیر عبدالرب رسول سیاف یکی از رهبران جهادی از سیاسیون کشور خواست تا در حمایت از نیروهای امنیتی قرار گیرند:

" یگانه امید ما این است که نیروهای امنیتی از حمایت قوی سیاست مداران برخوردار باشند صحبت های اخیر که جناب استاد سیاف کردند به آدرس نیروهای امنیتی افغانستان بدون شک که انگیزه و مورال نیروهای امنیتی افغانستان را بسیار بالا برده و این توقع ما بوده که نه تنها مردم بلکه رهبران و سیاسیون هم حمایت بکنند. "

عبدالرب رسول سیاف در روز تجلیل از سومین سالروز کشته شدن برهان الدین ربانی گفت کسانی که کشتن نیروهای امنیتی و سران جهادی را جایز می دانند به حکم اسلام کافر بالله هستند.

از سوی هم وزارت داخله می گوید ظرف یک ماه گذشته 14 تن از منسوبین پولیس در پیوند به گرفتن رشوه، سرقت، و سوء استفاده از موقف وظیفوی افراد ناسالم ثابت شده و به ارگان های عدلی و قضایی معرفی شده اند.

جاوید حسن زاده