اشرف غنی: به هر افغان حکومت وحدت ملی مسوول و پاسخگو است

اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور منتخب افغانستان میگوید، حکومت وحدت ملی دو سر نخواهد داشت و یک حکومت واحد خواهد بود.

آقای غنی پس از اعلام اش به حیث رئیس جمهوری جدید افغانستان عصر روز دوشنبه برای اولین بار در یک گردهمآیی بزرگ در کابل ظاهر شد، و در مورد اولویت های کاری اش سخن گفت.

آقای احمدزی گفت که، حکومت وحدت ملی مسوول تامین امنیت زنده گی افغان ها خواهد بود و اطمینان داد که، جلو کشتار و خونریزی در کشور را میگیرد:

" مسوولیت حکومت وحدت ملی در مقابل تمام افغان هاست، به هر افغان حکومت وحدت ملی مسوول و پاسخگو است، حکومت وحدت ملی حکومت قانون، حکومت عدالت اجتماعی، حکومت موثریت و شفافیت، و حکومت کفایت خواهد بود، و هدف حکومت وحدت ملی این است که تمام حکومت های موازی در افغانستان ختم شوند. "

اشرف غنی احمدزی به روز یکشنبه از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به حیث رئیس جمهور جدید افغانستان اعلام شد، و در همین روز توافقنامهء تشکیل حکومت وحدت ملی را با عبدالله عبدالله به امضا رسانید.

به شمول ایالات متحدهء امریکا، سازمان ملل و ناتو کشور های مختلف جهان پیروزی اشرف غنی احمدزی را مبارک باد گفته و از تشکیل حکومت وحدت ملی در افغانستان استقبال کرده اند.

رئیس جمهوی غنی میگوید که، حکومت وحدت ملی یک حکومت قاطع خواهد بود زیرا تیم های تحول و تداوم و اصلاحات وهمگرایی به گونه مشترک در این زمینه کار میکنند.

اقای غنی همچنان اطمینان داد که، حکومت وحدت ملی را به شرکت سهامی مبدل نمیکند:

" اصلاحات گسترده لفظ داکتر صاحب عبدالله است، تحول متداوم لفظ ما، هر دو در حکومت وحدت ملی باهم یکجا شده اند، در نیت، اراده و تعهد ما باید هیچ شکی نباشد، نیت ما اسلامی و ملی است، ارادهء ما محکم است، در قاطعیت ما کس نباید شک داشته باشد، اما قاطعیت ما، قاطعیت قانون خواهد بود. "

اشرف غنی احمدزی در جریان سخنرانی روز دوشنبه اش برای تامین صلح و تقویت اقتصاد کشور تعهد نمود، و گفت که از خونریزی ها در کشور جلوگیری میکند.

این در حالیست که طالبان مسلح با نشر اعلامیهء گفته اند که، انتخابات یک درامهء امریکا بود و آنان با حکومت به رهبری اشرف غنی احمدزی هم با مخالفت ها و درگیری هایشان ادامه میدهند.

ژوبین احمدی