برخورد ها در شهر کرد نشین کوبانی در سوریه ادامه دارد

جنگجویان گروهء دولت اسلامی مناطق شرقی، جنوبغربی و حومهء شهر کرد نشین کوبانی را در سوریه تصرف کرده، شب گذشته با اشغال ساختمان های متعدد، برای دستیابی به موقعیت تهاجمی از دو استقامت شهر تلاش می کنند.

براساس گزارش آژانس خبری رویترز، از نزدیک سرحدات ترکیه می توان دوبیرق جنگجویان گروهء دولت اسلامی را دید که در بخش شرقی شهر در اهتزاز بوده، دو حملهء هوایی این منطقه را مورد هدف قرار داد و صدای فیرها را از آن منطقه می توان شنید.

اسیه عبدالله (Asya Abdullah) یک مقام ارشد کردها به آژانس خبری رویترز گفته است، جنگجویان گروهء دولت اسلامی با استفاده از اسلحهء ثقیل بالای شهر کوبانی انداخت می کنند.

اسیه عبدالله از طریق تلیفون گفته است:

"روز گذشته برخوردهای خشونت بار صورت گرفت. ما شدیداً جنگیدیم تا آن ها را از شهر دور نگهداریم. جنگ در همهء شهر کوبانی نه، بلکه در برخی مناطق مشخص اطراف و به استقامت مرکز شهر ادامه دارد."

جنگجویان گروهء دولت اسلامی این شاخهء نورستهء شبکه القاعده با وصف آنکه مورد هدف حملات هوایی ایتلاف به رهبری امریکا قرار دارند، در چند روز اخیر حملات شان را بر شهر کرد نشین کوبانی در سوریه شدت بخشیده اند. جنگجویان گروهء دولت اسلامی تحت نام یک حکومت مطلق سنی که شرق میانه را تکان داده است، می خواهند با اشغال کوبانی، تسلط شان را بر یک بخش وسیع شمال عراق و سوریه مستحکم سازند.

ریگ هننگ (Reg Henning) برادر آلن هننگ (Alan Henning) کارمند خیریهء 47 ساله بریتانیایی که توسط جنگجویان گروهء دولت اسلامی سربریده شد، به آژانس خبری رویترز گفته است:
"بریتانیا باید عسکرش را برای مبارزه با شورشیان به شرق میانه بفرستد."

کشته شدن آلن هننگ توسط جنگجویان گروهء دولت اسلامی، از جانب رهبران کشورهای غربی و مسلمانان باشندهء بریتانیا نکوهش شده است.

حزب دموکراتیک اتحاد کرد ها می گوید، به تعقیب پیشرفت جنگجویان گروهء دولت اسلامی، تخمین می شود که حدود 180 هزار تن از مناطق کوبانی به ترکیه مهاجر شده اند و بعد از جنگ های اخیر حدود دوهزار تن از کردهای سوریایی به شمول زنان و اطفال به جا های دیگر انتقال داده شده اند.