رییس جمهور احمدزی: اطراف بند سلما باید بزودی از وجود مخالفان مسلح پاکسازی شود

اشرف غنی احمدزی رییس جمهور افغانستان

اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور افغانستان در یک کنفرانس ویدیویی در هرات با مسوولان ستاد های انتخاباتی تحول و تداوم، اصلاحات و همگرایی و شماری از نماینده گان اقشار مختلف روی زیر ساخت های بنیادی و مبارزه با فساد اداری تاکید کرد.

رئیس جمهوراحمدزی حل مشکلات ترانزیتی با کشور های همسایه را از اولویت های اساسی حکومت وحدت ملی در افغانستان عنوان کرد.

این اولین کنفرانس ویدیویی رئیس جمهور احمدزی با نماینده گان اقشار مختلف ولایت هرات بعد از مراسم تحلیف به حساب میآید.

در این ویدیو کنفرانس رئیس جمهور افغانستان به مشکلات باشنده گان این ولایت گوش داد و توجه به زیر ساخت های بنیادی و مبارزه با فساد اداری را از اولویت های کاری حکومت وحدت ملی در افغانستان عنوان کرد.

رئیس جمهور احمدزی گفت که پلان ها بخاطر ترمیم پروژه های نیمه کاره راه آهن هرات- خواف، پخته کاری سرک هرات- چشت شریف، تکمیل کار میدان هوایی با معیار های بین المللی و اتمام ساختمان پوهنتون هرات از برنامه های دیگری است که در آینده انجام خواهد یافت.

آقای احمدزی همچنان حل مشکلات ترانزیتی با کشور های خارجی به ویژه کشورهای همسایه را از اولویت های دیگر حکومت افغانستان دانست.

پروژه بند سلما در ولسوالی چشت شریف از بحث های عمده رئیس جمهور احمدزی با نماینده گان اقشار مختلف در این کنفرانس ویدیویی بود.

آقای احمدزی موجودیت مخالفان مسلح دولت افغانستان در اطراف بند سلما را از بزرگ ترین مشکلات کندی کار در این پروژه عنوان کرد.

رئیس جمهور احمدزی تکمیل کار بند سلما را سمبول بازسازی در هرات توصیف کرد و تاکید داشت که کندی کار در این پروژه وابسته به مشکلات سیاسی نبوده بلکه نبود امنیت در این منطقه ادامه کار آن را دشوار ساخته است.

آقای احمدزی به سید فضل الله وحیدی سرپرست ولایت هرات و دیگر مقامات امنیتی در این ولایت هشدار داد تا هر چه زود تر اطراف بند سلما را از وجود مخالفان پاکسازی کنند در غیر آن از وظایف شان برکنار خواهند شد.

محمد رفیق شهیر رئیس شورای متخصصان هرات و یکی از اعضای تیم اصلاحات و همگرایی از انجام این ویدیو کنفرانس استقبال کرده و این حرکت را نزدیکی مردم با رییس جمهور افغانستان توصیف کرد.

آقای شهیر در این کنفرانس مشکلات این ولایت را به رئیس جمهور احمدزی انتقال داد و حمایت خود را از برنامه رئیس جمهور بخاطرمبارزه با فساد اداری اعلان نمود.

اما این برنامه منتقدان هم داشت فاطمه جعفری نماینده مردم هرات در شورای ولایتی و یکی از اشتراک کننده گان این کنفرانس ویدیویی گفت که در این برنامه برای زنان فرصت داده نشده است تا مشکلات زنان این ولایت را با رئیس جمهور شریک سازند.

کنفرانس ویدیویی رئیس جمهور احمدزی در ولایت هرات در حالی انجام می شود که چند روز قبل کنفرانس مشابه در ولایت خوست نیز صورت گرفته بود.

این برنامه ها در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهور احمدزی در جریان کمپاین های انتخاباتی اش گفته بود در صورتی که در انتخابات پیروز شود فاصله میان ولایات و پایتخت را از میان بر می دارد.

شاه پور صابر، هرات