برشنا شرکت، کمپاین قطع لین کسانیکه پول بل برق را نپرداخته اند، آغاز کرد

برشنا شرکت روند قطع کردن لین برق آن عده ادارات وافراد را آغاز نمود که خلاف اصول از برق استفاده می کنند و یا هم پول بل برق شان را به موقع پرداخت نکرده اند.

میرویس عالمی رییس تجارتی این شرکت روز چهار شنبه در نشست خبری در کابل گفت، به اساس کمپاین جمع آوری عواید این شرکت که روز پنجشنبه آغاز می شود همه باقی داران مکلف اند تا پول بل برق شان را بپردازند:

" ما یک کمپاین وسیع را در نظر داریم. سر از فردا همه کارمند های بخش عواید این شرکت کار می کنند وظیفه دارند تا هر کس که پول بل برق را تحویل نکرده لین شان را قطع کنند و لیست شان به ارگان های عدلیی و قضایی فرستاده شود این کمپاین ما بالای والی تا جوالی تطبیق خواهد شد. "

آقای عالمی افزود، پس از این کمپاین هر اداره وفرد که پول بل برق خود را به این شرکت تحویل نکند به نهاد های عدلی و قضایی معرفی خواهد شد.

وی گفت که در تطبیق این کمپاین با همه افراد به شکل یکسان برخورد خواهد شد.

مسوولان د افغانستان برشنا شرکت میگویند که در حال حاضر در مرکز و ولایات این کشور شماری از ادارات دولتی و مردم به دلیل نپرداختن بل های برق شان یک عشاریه یک میلیارد دالر از این شرکت قرضدارهستند.

درعین حال مسوولین برشنا شرکت از مردم میخواهند تا در فصل زمستان از مصرف زیاد برق خوداری کنند.

میرویس عالمی رییس تجارتی این شرکت همچنان گفت که اگر درفصل زمستان مردم در مصرف برق احتیاط کنند پرچاوی برق در مقایسه با زمستان های گذشته کمتر خواهد بود:

" در هر زمستان ما به کمبود انرژی مواجه هستیم اما اگر این کمبود درست اداره شود و از نگاه مشترکین درست تنظیم شود ممکت پرچاوی های ما محدود شود. "

مسوولان برشنا شرکت گفتند اگر مردم مانند زمستان های گذشته باز هم از وسایل پر مصرف برقی کار بگیرند پرچاوی های برق 30 تا 35 درصد افزایش خواهد یافت.

این در حالیست که مسوولین دافغانستان برشنا شرکت می گویند که در مدت 2 یا 3 سال آینده مشکل کمبود برق در کابل کاملاً حل خواهد شد.

این شرکت همچنان می گوید که با کشورهای قزاقستان و ازبکستان پروژه های بزرگ برق را روی دست دارند که با عملی شدن آن تمام ولایات افغانستان از برق مستفید خواهد شد.

آرزو غیاثی