نورستانی: با اصلاحاتی که مطابق قانون اساسی باشد مخالف نیستم

احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید، مانند سایر ادارات، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز به اصلاحات نیاز دارد اما این اصلاحات باید مطابق قانون اساسی باشد.

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی به روز شنبه در دیدار با برخی از سران قوم و تاجران ولایت بلخ گفت، باید اصلاحات جدی در کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بوجود آید.

آقای نورستانی در یک مصاحبهء اختصاصی با رادیو آزادی گفت، با اصلاحات در کمیسیون هیچ نوع مخالفت ندارد اما اصلاحات باید در چوکات قانون اساسی باشد:

"ما طرفدار اصلاحات و بهبود هستیم، به شرطِ که مطابق قانون اساسی کشور صورت بگیرد. هر چیز به بهبود و اصلاح ضرورت دارد."

پس از آنکه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دور دوم رفت، عبدالله عبدالله کمیسیون مستقل انتخابات را همواره متهم به تقلب گسترده کرد و با نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات مخالفت نشان داد.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات ادعای تقلب در روند انتخابات را تایید می کند اما می افزاید که در این تخطی ها تمام جناح ها دخیل در انتخابات دست داشتند:

" در تخطی ها و تقلب که از آدرس آقای عبدالله عبدالله ادعا شده بود، در آن تنها کمیسیون نه بلکه نمایندگان هر دو ستاد انتخاباتی، طرفداران آنها، بعضی از ارگان های دولتی نیز دخیل بودند."

پیش از تقاضای عبدالله عبدالله برای آوردن اصلاحات در کمیسیون مستقل انتخابات، محمد علم ایزدیار معاون مشرانو جرگه افغانستان نیز از حکومت خواسته بود تا در کمیسیون های انتخاباتی اصلاحات بوجود آورد.

اشرف غنی احمدزی رییس جمهور افغانستان پس از مراسم تحلیف بار ها روی آوردن اصلاحات در تمام ادارات دولتی تاکید ورزیده اما تا کنون در مورد اصلاحات در کمیسیون های انتخاباتی به صراحت چیزی نگفته است.