اشرف غنی: در تشکیل کابینه از عجله نه بلکه باید از دقت کار گرفته شود

در حالیکه به ضرب الاجل اعلان کابینه جدید افغانستان چند روز محدودی باقی مانده، رییس جمهور اشرف غنی می گوید، در تعیین کابینه نباید از عجله کار گرفت.

محمد اشرف غنی در مراسم تحلیف اش به حیث رییس جمهور افغانستان وعده داده بود که کابینهء جدید در ظرف یک و نیم ماه اعلان خواهد شد. رییس جمهور همچنان اطمینان داده بود که کابینه مسلکی خواهد بود.

اما اشرف غنی دیروز در بیانیه اش پس از ادای نماز جمعه در مسجد ارگ ریاست جمهوری گفت، در انتخاب وزرای کابینه باید دقت شود.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت نیز روز پنجشنبه گفت، کابینهء حکومت وحدت ملی از همهء مردم افغانستان نماینده گی کرده و اعضای آن به مردم صادق و به منافع کشور متعهد خواهند بود.

غنی و عبدالله از گروه ها و نظریات متفاوتی نمایندگی می کنند. پس آیا در رابطه با تشکیل کابینهء جدید با مشکلات مواجه نخواهند شد؟

ادریس رحمانی محصل مقطع دوکتورا در ایالت پنسلوانیای امریکا می گوید، در برابر فشار ها برای تشکیل یک کابینهء مسلکی باید مقاومت شود.

به گفته آقای رحمانی بحران جدید زمانی بروز خواهد کرد که دایرهء اصلاحات حکومت اشرف غنی، منافع اقتصادی شرکای حکومت وحدت ملی را متضرر سازد.

گفته می شود، یکی از مسایل جنجال برانگیز بحران ایجاد شده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، چگونگی تشکیل کابینه بود. اما رییس جمهور غنی از روز اول تاکنون به این حرف خود ایستاده که به هیچ متحد سیاسی اش مقام و کرسی را وعدهء نداده است. اما صداقت این موضوع تا چند روز دیگر آشکار می شود.