احمد ضیا مسعود فعالیت شاروالی کابل را مورد انتقاد قرار داد

احمدضیا مسعود نماینده خاص رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت ‌داری خوب اکثر فعالیت های انجام شده از سوی شاروالی کابل را مورد تنقید قرار داده و از نحوه کار های ساختمانی، انکشافی و بازسازی در کابل ابراز نارضایتی کرد.

آقای مسعود این انتقاد را زمانی مطرح کرد که محمد یونس نواندیش شاروال کابل در نشست خبری گزارش چهار ساله کارکرد های خویش را ارایه می کرد.

آقای مسعود در مورد چنین گفت:

"میلیون ها دالر ما در سرکسازی رفت اما متاسفانه باز هم میلیون ها دالر دوباره تخریب است، پیاده رو به مفهوم اصلی اش متاسفانه هیچ وجود ندارد، جوی ها نمی دانم که چطور ساخته شده، وقتیکه باران می بارد تمام سرک ها آب پُر می شود، در حالیکه در شاروالی ما شعبات انجنیری ما داریم.

یگانه منبع مرض مردم هر روز می روند به هند و پاکستان و جاه های دیگر برای تداوی همین مسأله کثافات و مسایل عدم در نظر داشت نظافت در شهر ماست."

این در حالیست که شاروالی کابل گفته است که در این ولایت، حدود 520 کیلومتر سرک قیرریزی شده، بیشتر از 400 کیلومتر جغل اندازی گردیده، بیشتر از سه صد و پنجا هزار متر مربع پل و پلچک و شش پل بالای دریای کابل اعمار شده، هژده کانال بزرگ و کوچک کندن کاری شده و صدها ساختمان بلند منزل نیز اعمار شده است.

شاروال کابل افزود که اگر ظرفیت اداری این اداره انکشاف کند، وسایل تخنیکی و ماشین آلات مدرن به دسترس آنانقرار گیرد، در آن زمان خدمات زیادی را برای هم وطنان ارایه خواهند کرد.

محمد یونس نواندیش پیشنهادات خویش را برای حکومت جدید چنین ارایه کرد:

"مشکلات ترافیکی، آبرسانی، کانالیزاسیون، اطفائیه، ترانسپورت شهری و برق که با این همیشه ما مشکل داریم.

امیدوار هستیم که شاروالی آینده که دولت یا حکومت وحدت ملی می سازند، اینها کمی صاحب صلاحیت ها شوند، پیشنهاد ما این است که ترانسپورت شهری ملی بس باید به شاروالی داده شود، مسأله دیگر تکس اماکن است، مشکل دیگر ما عدم همکاری لازمه پولیس است، ما پیشنهاد کردیم که باید پولیس ساختمانی داشته باشد شاروالی کابل."

آقای نواندیش گفت که وزارت شهرسازی در برخی از موارد در برنامه های توسعه یی این اداره مداخله می کند که این کار سبب تاخیر در تطبیق شماری از پروژه ها شده است.

در اخیر نشست که به هدف ارایه فعالیت های شاروالی کابل برگزارشده بود، نماینده خاص رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب گفت که مسوولان شاروالی کابل می توانند برای آوردن اصلاحات در این اداره به دفتر وی مراجعه نمایند.

این در حالیست که باشنده گان کابل همواره بخاطر اعمار ساختمان های خودسر و به دور از ماستر پلان شهری در میان منازل رهایشی، آلودگی هوا و تخریب پیش از وقت اکثر سرک های ساخته شده در این شهر شکایت کرده اند.

تمیم اخگر