امریکا: عراق برای مبارزه با داعش به 80 هزار نظامی بیشتر نیاز دارد

مقام های امریکایی به این نتیجه رسیده اند که نظامیان عراقی برای مبارزه با گروه شورشی دولت اسلامی، به نیرو های موثر تری نیاز دارند.

در سخنرانی برای کانگرس امریکا، جنرال مارتین دیمپسی رئیس کمیته لوی درستیز های امریکا گفت: عراق به تقریباً هشتاد هزار نیروی شایسته نیاز دارد تا مناطق اشغال شده توسط گروه دولت اسلامی را پس بگیرند و همچنان امنیت در مرز های عراق و سوریه تامین شود.

آقای دیمپسی افزود که ایالات متحده روی این موضوع غور می کند که گروه کوچکی از نظامیان این کشور به عراق فرستاده شوند تا در عملیات های مشکل با نیرو های عراقی همکار باشند.

در حال حاضر یک هزار و چهار صد نظامی امریکا در عراق مستقر اند و رئیس جمهور بارک اوباما، اعزام سایر مشاورین به آنکشور را تائید کرده است.

در جریان سخنرانی رئیس کمیته لوی درستیز های امریکا، چک هیگل وزیر دفاع آنکشور هم در کانگرس حضور داشت و گفت: برای مبارزه با گروه دولت اسلامی، راه دشوار و دراز مدتی در پیشروست:

" بحیث یک ائتلاف، به حیث یک کشور، ما باید برای یک نبرد دراز مدت و دشوار آماده شویم. برخی موانع وجود خواهند داشت، اما در حال حاضر ما پیشرفت تدریجی و تحمل پذیر را ملاحظه می کنیم. "

مقام های امریکایی در حالی از مبارزه با گروه دولت اسلامی سخن می گویند که رهبر این گروه، به ادامه جنگ ها، تاکید کرده است.

به روز پنجشنبه یک نوار صوتی منسوب به ابوبکر البغدادی نشر شد و فرد گوینده در این نوار گفته است: شورشیان مربوط گروه دولت اسلامی، تا زمانی، به گفته وی به جنگ ادامه خواهند داد که یک دشمن هم باقی باشد.

این نوار صوتی پس از پخش آوازه ها در مورد کشته و یا زخمی شدن البغدادی نشر شد. در این نوار هفده دقیقه یی، مردی که ادعا میکند ابوبکر البغدادی است، به حمله اخیر بر جانش مستقیماً اشاره نمیکند اما از برخی پیشرفت های گروه دولت اسلامی سخن میگوید.

این فرد که خودش را رهبر گروه دولت اسلامی میخواند، همچنان خواهان انجام حملات علیه رهبران عربستان سعودی شده است. وی می گوید: خلافت خود خوانده اش، حالا به عربستان و چهار کشور دیگر عربی گسترش یافته است.

به صورت مستقلانه تا حالا تائید نشده که این آواز دقیقاً متعلق به ابوبکر البغدادی رهبر گروه دولت اسلامی بوده باشد.