رییس جمهور غنی با مقامات مختلف پاکستان ملاقات کرد

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در ادامه سفرش به پاکستان دیشب با ممنون حسین رییس جمهور آن کشور ملاقات کرد.

مسوول مطبوعاتی ریاست جمهوری پاکستان با نشر اعلامیه از ملاقات میان رییس جمهور غنی و همتای پاکستانی اش خبر داده می گوید، در این ملاقات روسای جمهور دو کشور روی بهبود روابط و تامین صلح و ثبات در منطقه صحبت کرده اند.

بر اساس منبع، ممنون حسین رییس جمهور پاکستان گفته است که کشورش از یک افغانستان صلح آمیز، با ثبات و مرفه حمایت می کند.

ممنون حسین همچنان افزود که روابط نزدیک با افغانستان و همکاری های دو جانبه استوار بر اعتماد و احترام متقابل از اولویت های سیاست خارجی پاکستان خواهد بود.

اشرف غنی رییس جمهور افغانستان دیروز در رأس یک هیأت بلند رتبه وارد اسلام آباد شد.

وی نخست با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور بین المللی صدراعظم پاکستان و بعداً با اسحاق دار وزیر خزانه آن کشور روی گسترش روابط تجارتی میان دو کشور صحبت کرد.

رییس جمهور غنی سپس از قوماندانی مرکزی اردوی پاکستان در شهر راولپندی دیدن کرده و در حضور جنرال بسم الله محمدی سرپرست وزارت دفاع و شیر محمد کریمی لوی درستیز افغانستان، با راحیل شریف لوی درستیز پاکستان روی وضع امنیتی مناطقی که در امتداد سرحد میان دو کشور قرار دارد، گفتگو نمود.

اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در ادامه ملاقات های دیروز اش با مقامات پاکستانی، با مولانا فضل الرحمن رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان نیز ملاقات کرده و از وی خواهان همکاری در پیشبرد روند صلح افغانستان شد.

سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور خارجی نوازشریف در صحبت با رادیو آزادی در کُل ملاقات های رییس جمهور غنی با مقامات پاکستانی را مثبت و خوب ارزیابی کرده گفت:

"فردا ( شنبه ) بحث ها را ادامه خواهیم داد. ملاقات های امروز میان مقامات افغان و پاکستانی بسیار سازنده و خوب بودند. می توانم بگویم که گفتگو ها میان دو جانب بطور کلی بسیار خوب بود."

هیأت به رهبری محمد اشرف غنی در بازدید از اسلام آباد تلاش دارد تا همکاری های صادقانه پاکستان را در عرصه تامین صلح و ثبات و همچنان گسترش روابط تجارتی میان دو کشور جلب کند.

در دیدار میان رییس جمهور غنی و اسحاق دار وزیر مالیه پاکستان فیصله گردید تا میزان تجارت میان افغانستان و پاکستان را تا دو سال آینده به پنج میلیارد دالر برسانند.

قرار است رییس جمهور غنی امروز ( شنبه ) با نوازشریف صدراعظم پاکستان ملاقات کند.

تسنیم اسلم سخنگوی وزارت خارجه پاکستان می گوید، مسایل مربوط به صلح، ثبات، همکاری های سیاسی و اقتصادی، شامل گفتگو های رییس جمهور غنی با صدراعظم نوازشریف خواهد بود.