سعودی، امارات و بحرین، سفرای شان را دوباره به قطر فرستادند

در اعلامیهء کشور های عضو شورای همکاری خلیج آمده است، اشتراک کننده گان این اجلاس به یک موافقنامهء جدید که مکمل توافق ماه اپریل است، دست یافتند. بر اساس این توافقنامه این کشورها تصمیم گرفتند که در امور یکدیگر مداخله نکنند و امنیت یکدیگر را تخریب نه نمایند.

اعلامیه می نویسد:

" بر اساس این فیصله عربستان سعودی، امارات متحدهء عربی و بحرین، تصمیم گرفته است تا سفرای خود را دو باره به قطر اعزام کنند. "

کشور های خلیج و مصر، قطر را به خاطر حمایت این کشور از گروه اخوان المسلمین محکوم و تقبیح کردند.

گزارش خبرگزاری دی پی ای آلمان می نویسد، قطر میزبان رهبران تبعیدی گروه اخوان المسلمین بوده و برای این گروه فرصت داده تا اهداف شان را از طریق شبکهء ماهواره یی الجزیره بیان کنند.

مقامات قطری در ماه سپتمبر از عدهء رهبران اسلامگرای مصر که در این کشور پناه آورده اند، تقاضا کرد که قطر را ترک کنند. آنها پس از سقوط محمد مرسی رییس جمهور سابق اسلامگرای مصر، به قطر آمده بودند.

به نظر می رسد، این اقدام قطر گامی باشد، به سوی آشتی با همسایه های این کشور که از عبدالفتاح السیسی رهبر جدید مصر، شدیداً حمایت می کنند.

مصر، عربستان سعودی و امارات متحدهء عربی، گروه اخوان المسلمین را یک سازمان تروریستی اعلان کرده اند.

گروه اخوان المسلمین این ادعا را رد کرده می گوید، اخوان المسلمین به مفاهیم صلح آمیز متعهد است.

امارات متحدهء عربی روز یکشنبه فهرست جدید سازمان های را که این کشور گروه های تروریستی خوانده، به نشر رسانده که شامل سازمان های اجتماعی اسلامی در فرانسه، بریتانیا و ایتالیا می باشند و با سازمان اخوان المسلمین ارتباط دارند.