شرکای افعانستان تعهد کردند که به کمک های شان ادامه میدهند

ایالات متحده، بریتانیا و دیگر شرکای افغانستان تعهد نمودند که با بیرون رفتن قوای محارب بین المللی از افغانستان حکومت نو این کشور را تنها نخواهند گذاشت.

13 سال بعد از آنکه قوای بین المللی نظام طالبان را در افغانستان سقوط دادند ایالات متحده و بریتانیا دیروز بار دیگر تعهد نمودند که از حکومت وحدت ملی افغانستان حمایت می کنند.

وزیر خارجه امریکا جان کری دیروز در کنفرانس لندن گفت، حکومت رییس جمهور افغانستان اشرف غنی بعد از اولین انتقال قدرت به شکل دیموکراتیک در افغانستان در ماه سپتمبر در ساحه مبارزه با شستشوی پول و فساد اداری گام برداشته است.

آقای کری گفت، اطمینان دارد، پالیسی های را که رییس جمهور افغانستان اشرف غنی و رییس اجراییه عبدالله عبدالله در کنفرانس لندن شرح نمودند در راه رسیدن به یک افغانستان با ثبات و مرفه کمک خواهد کرد.

آقای کری در کنفرانس لندن افزود، یک تحول خارق العاده رو نما شده است و امکانات عظیم وجود دارد:

"رییس جمهور افغانستان اشرف غنی و رییس اجراییه عبدالله عبدالله یک اجندای اصلاحات را طرح کرده اند که با این اساسات مطابق می باشد و آنها برای جامه عمل پوشاندن این سخنان خود گام ها را نیز برداشته اند. در جریان مدت کوتاه که در قدرت بودند آنها بر علیه شستشوی پول و فساد اداری گام برداشته و در رابطه با بهبود مالی تلاش کردند و روابط را با کشورهای همسایه از جمله پاکستان که بسیار مهم می باشد، بهتر ساخته اند."

وزیر خارجه امریکا اعلان نمود که امریکا و افغانستان در مورد یک نظام نو ویزه موافقه کرده اند که این ویزه برای تجار، محصلین و سیاحان طولانی تر و با دخول مکرر خواهد بود.

کری همچنان گفت، آنها متعهد هستند که دیگر نگذارند افغانستان پناه گاه برای تروریستان شود و جامعه جهانی را تهدید نماید.

صدر اعظم بریتانیا دیوید کامرون که مشترکاً با رییس جمهور افغانستان میزبانی کنفرانس لندن را به عهده داشت اظهار نمود، بریتانیا در تمام جریان گذرش و تحول همیشه در پهلوی افغانستان قرار خواهد داشت و در هر ساحه که بتواند، از کمک دریغ نخواهد کرد.

صدر اعظم بریتانیا همچنان در مورد مبارزه با فساد اداری در افغانستان تاکید نموده و گفت که تاجران تنها در صورتی در افغانستان سرمایه گذاری می کنند که موسسات قدرتمند و حسابگو در این کشور روی کار بیایند.